• يکشنبه ٧ فروردين ١٤٠١-١٠:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٠٦
سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد:

سال ۱۴۰۱ آغاز تحول در حمل و نقل عمومی/محک عملکرد مدیریت شهری در سال جدید

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از همراهی و همکاری دولت، شهرداری و شورا برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال جدید باید کمربند همت را محکم‌تر ببندیم و گام‌های اساسی‌تر برای حل مشکلات مردم در شهر برداریم، گفت:‌ شهروندان ما شایسته بهترین خدمات هستند.
 
وی با بیان اینکه از مشکلات متعدد در حوزه حمل و نقل عمومی، معابر شهری، مسئله آلودگی هوا و محیط زیست باخبر هستیم، ادامه داد: این مسائل، موضوعاتی هستند که همه با آن‌ها دست به گریبان شده‌اند و سعی کردیم در بودجه‌بندی ۱۴۰۱ به حل این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید حمل و نقل عمومی را به گونه‌ای سامان دهیم که از این وضعیت فعلی نامناسب عبور کند، گفت:‌ این اطمینان را به شهروندان می‌دهم که در یک همراهی و همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می‌یابد و شهروندان در سال ۱۴۰۱ آغاز تحول در این حوزه‌ها را مشاهده خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ محک جدی برای عملکرد این دوره مدیریت شهری خواهد بود، افزود: با توجه به حوزه کاری قبلی من یعنی ترافیک، اگر روی موضوع رفتارهای رانندگی و بهبود هنجارهای ترافیکی بیشتر کار می کردیم و همینطور با پدیده آلودگی هوا پر توان تر کار می کردیم شاید نظم، ایمنی عبور و مرور و سلامت مردم محسوس تر می بود. البته در دوره مدیریت جهادی کارهای زیادی انجام شد که متاسفانه تداوم پیدا نکرد مثل طرح خط سفید که متمرکز بر انضباط ترافیکی بود و از پایان دوره چهارم شورا به بعد تداوم نیافت. همینطور استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی که در دوره شورای چهارم استارت کار زده شد، اما در دوره بعد تداوم نیافت. به نظرم هر کاری که احساس می‌کنیم کلیدی و دارای اثربخشی بالا می باشد باید با جدیت و تا نهادینه شدن آن، تداوم یابد و سپردن کار به تیمی که اعتقاد به انجام آن ندارد و یا کم همت هستند، خطاست.
 
تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به مسئولیت بنده در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، مهم ترین اولویت ها در سال ۱۴۰۱ توجه جدی به نگهداشت و تعمیرات در بخش مترو و اتوبوسرانی، تامین کسری ناوگان خصوصا از طریق منابع دولتی و سرمایه گذاری بخش غیر دولتی، توسعه حمل و نقل پاک و پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در بخش عمرانی است.
 
وی افزود: شهرها موجودات زنده ای هستند که همه اجزای آن باید کارکردهای مناسب خود را داشته باشند. اقتصاد شهر به مثابه قلب شهر و حمل و نقل و معابر شهری شریانهای حیاتی آن هستند. قوه عاقله شهر یا مغز شهرها سیستم های یکپارچه و هوشمند و دانش بنیان است و سایر اجزای آن به تناسب باید نقش های خود را ایفا کنند. بنابراین حیات شهرها وابسته به همکاری همه بخش های حاکمیتی می باشد و شهرداری یکی از اجزای آن است. خیلی امیدوارم که دولت آقای رئیسی با همراهی خوب مجلس و پشتوانه مردم، برای کشور و طبعا تهران آینده ای با ویژگی های مطلوب همچون فعال، با اقتصادی پویا، اشتغال حداکثری، تمیز و سازگار با محیط زیست، منظم و با مردمانی شاد و مهربان خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: