• دوشنبه ٨ فروردين ١٤٠١-٠٩:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠١٢
نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

اختلاف دیدگاه در شورای شهر تهران طبیعی است؛ شهرداری نظارت‌‌گریز نیست

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت که همیشه و در همه دوره‌ها بین شورا و شهرداری اختلاف نظرهایی وجود داشته و شیرینی کار شورا هم همین است و پارلمان یعنی همین و قبرستان مرده‌ای نیست که هیچ صدایی از آن در نیاید و همه از یکدیگر حمایت کنند و همدیگر را تایید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که مدیریت شهری کار را به دست گرفته اقدامات زیربنایی خاصی انجام شده و تقریبا می‌شود گفت تمام زیرساخت‌هایی که ساخته بودیم در چهار سال گذشته تخریب شد و باید چرخ را به حالت اول برگردانیم، گفت: «اولین اقدامی که برای این دوره از مدیریت شهری مهم بود و در رأس آن چند خدمت نهفته است حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا، ترافیک و مسائل دیگر است که نیازمند این بودیم تا وضعیت را اصلاح کنیم. از 6600 اتوبوس که به مدیریت شهری دوره پنجم تحویل دادیم 2100 اتوبوس را تحویل گرفتیم و در این هفت ماه حدود 700 اتوبوس را جبران کردیم؛ یعنی 500 اتوبوس را اورهال کردیم و 200 اتوبوس هم خریداری کردیم و در سه ماهه اول سال 1401 امیدوارم بتوانیم حدود هزار دستگاه اتوبوس را به گردونه برگردانیم و تلاشمان این است که تا پایان سال 1401 خودمان را به شرایط چهار سال قبل برسانیم تا حمل و نقل عمومی اندکی سامان بگیرد.»
 
وی ادامه داد: «در حوزه مترو هم با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بودیم و انبارهای قطعات ما خالی بوده و خطرات زیادی شهروندان را تهدید می‌‌کرد و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام دادیم و توانستیم وضعیت انبار قطعات را شارژ کنیم و به حالت قابل قبول برسانیم و مخاطراتی که ممکن بود در حوزه مترو به وجود بیاید را رفع کنیم. از طرف دیگر اقدامات اولیه خطوط و ایستگاه‌های مترو انجام شده است. در بحث تحرک بافت‌های فرسوده ۱۲۰ هزار واحد بارگذاری شده و احتمالا تا ۱۸۰ هزار بارگذاری برسد و این نویدبخش این است که با کمک دولت بتوانیم چالش‌های این حوزه را برطرف کنیم.»
 
سروری با اشاره به اینکه اقدام ساخت مسکن در بافت فرسوده چند ویژگی دارد، گفت: «یکی اینکه در غیر بافت فرسوده باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم ولی اینجا زیرساخت‌ها آماده است. نکته دوم این است که افزون بر اینکه بافت را نوسازی می‌کنیم باید موضوع گذرها و فضای سبز و سرانه‌ها را حل کنیم که این اقدام با جدیت در حال پیگیری است و چنین کاری می‌تواند اقتصاد شهری را احیا و تولید را تحریک کند. در حوزه خدمات شهری می‌گفتند بار اول که باران بیاید، باران شما را می‌برد ولی ما باران را مدیریت کردیم. در موضوع زباله و موضوعات گوناگونی که شهر وضعیت خوبی نداشت اقدامات مناسبی صورت گرفت و خدمات شهری دارد فضا را مدیریت می‌کند و اقدامات اساسی باید در این حوزه انجام شود که آنها هم در دست انجام است.»
 
نایب رئیس شورای شهر تهران درباره برخی انتقادها درخصوص نظارت ناپذیری شهرداری در برابر شورای شهر گفت: «شهرداری نمی‌تواند نظارت شورا را نپذیرد. شهرداری نظارت‌‌پذیر است و نظارت‌گریز نیست. همیشه و در همه دوره‌ها بین شورا و شهرداری اختلاف نظرهایی وجود داشته و شیرینی کار شورا هم همین است و پارلمان یعنی همین و قبرستان مرده‌ای نیست که هیچ صدایی از آن در نیاید و همه از یکدیگر حمایت کنند و همدیگر را تایید کنند.»
 
سروری تاکید کرد: «شورای زنده و پویایی داریم و شورایی داریم که در عین حمایت به شدت نظارت و نقد می‌کند و از کوچک‌ترین مساله‌ای نمی‌گذرد و تذکرات نمایندگان را می‌بینید و نمایندگانی هستند که در جای خود با قدرت از شهرداری حمایت می‌کنند ولی شهرداری حتما باید تذکرات نمایندگان را مورد توجه قرار دهد چون دلسوزانه است و برای حل معضلات شهر است.»
 
وی ادامه داد: «شهرداری یک شهرداری نوپا است و مدیرانش عوض شدند و تا فضای کلی کار را به دست بگیرند فرصت می‌خواهد اما هر روز که می‌گذرد شهرداری با طبیعت شورا بیشتر آشنا می‌‌شود و می‌داند باید با این شورا کار کند و تحت نظارت این شورا باشد. من این تعاملات را رو به رشد و توسعه می‌بینم و فکر می‌کنم هر روز نسبت به روزهای گذشته وضعیت تعاملات بین شورا و شهرداری بهتر می‌شود و نظارت‌پذیری شهرداری نسبت به شورا هم بهتر می‌شود. البته همیشه نقدها و انتقاداتی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم مطلق است اما من سطح آن‌را یک سطح قابل قبول و خوب می‌دانم.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: