• چهارشنبه ١٧ فروردين ١٤٠١-١١:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٦٣
گزارش روزنامه همشهری از پنجاه و ششمین جلسه شورا:

کارت بلیت 200هزار تومانی ویژه سالمندان

گزارش هزینه‌ها و درآمدهای بودجه 1400شهرداری تهران توسط خزانه‌دار پارلمان شهری ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روزنامه همشهری؛ اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی استفساریه شهردار تهران درخصوص مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان و نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، با آن موافقت کردند. در جریان بررسی این استفساریه، میثم مظفر پاسخ کمیته مشترک (کمیسیون حمل‌ونقل و نظارت حقوقی و برنامه‌وبودجه) را ارائه داد و گفت: «این دستورالعمل و افزایش سقف اعتبار کارت بلیت سالمندان از ۱۵۰هزار به ۲۰۰هزار تومان مورد تأیید است و ارائه خدمات به سالمندان از طریق سیستم یکپارچه بلیت الکترونیک خواهد بود.» به گزارش همشهری، ارائه گزارش هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری تهران در 11ماهه منتهی به بهمن سال 1400، مهم‌ترین دستور جلسه روز گذشته پارلمان شهری بود که توسط خزانه‌دار ارائه شد. حبیب کاشانی در جریان ارائه این گزارش گفت: «هرچه درآمد پایدار بیشتر شود برای شهر بهتر خواهد بود؛ بنابراین انتظار داریم که این میزان درآمد افزایش پیدا کند و به 50درصد برسد و معتقدم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در زمینه درآمدهای پایدار خواهیم داشت.» درحقیقت این گزارش، قیاس وضعیت مالی شهرداری تهران در 5ماه ابتدایی سال با 6ماه بعد از تغییر مدیریت شهری بود. بودجه روی مبلغ 48هزار و 883میلیارد تومان بسته شد، اما آذرماه لایحه‌ای در راستای کاهش بودجه ارائه و اعضای شورای شهر تهران با کاهش 11هزار و 183میلیارد تومان موافقت کردند و بودجه نهایی شهرداری تهران به 37هزار و 700میلیارد تومان رسید؛ بنابراین به‌گفته خزانه‌دار گزارش ارائه‌شده مربوط به بودجه نهایی است.  به‌گفته کاشانی مجموع منابع و درآمد وصولی تا بهمن سال گذشته 24هزار و 576میلیارد تومان بوده است. خزانه دار در جریان ارائه گزارش تأکید کرد: «مبلغ 20هزار و 562میلیارد تومان وصول درآمدها، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای حدود هزار و 682میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی هم 2هزار و 331میلیارد تومان وصول شده است.» آنطور که کاشانی گزارش داده هزینه‌های نقدی در 3بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی، 12هزار و 222میلیارد تومان و هزینه‌های غیرنقدی هم هزار و 669میلیارد تومان بوده است.   خزانه‌دار با بیان اینکه 8هزار و 690میلیارد تومان درآمد پایدار و 15هزار و 885میلیارد تومان درآمد ناپایدار محقق شده است، گفت: «این گزارش مربوط به پایان بهمن است که نشان می‌دهد 65درصد بودجه محقق شده بود، اما تا پایان اسفند به تحقق 93درصدی بودجه رسیدیم.»  

توسعه فرهنگی میدان آزادی
طرح «الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی» دستور جلسه دیگری بود که با موافقت اعضای پارلمان شهری تصویب شد. براساس این مصوبه، شهرداری تهران ملزم است در مدت 6ماه مطالعات خود را خصوص ساماندهی این میدان انجام و به شورا ارائه دهد.

 دستگیری از کارکنان شهر ابدی
  ناصر امانی، در جریان ارائه گزارش از سازمان بهشت‌زهرا(س) به برخی از مشکلات کارکنان این سازمان به‌ویژه نیروهای سالن عروجیان اشاره کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد. او تأکید کرد: «گذر همه به این شهر یا شهری مشابه آن خواهد افتاد. چه خوب است با عمل صالح و دستگیری از کارکنان این شهر ابدی با دستی پر و کارنامه‌ای روشن مهمان آنان شویم.» امانی گفت که در سالن عروجیان، (غسالخانه آقایان و بانوان) 162نفر (57زن و 105مرد) مشغول کار هستند که با مشکلاتی چون خستگی روحی و جسمی و حتی آسیب‌های شدید بدنی دست‌به‌گریبانند. به‌گفته او، قرار بود 45غسال ویژه سالن خانم‌ها جذب شود که تا‌کنون عملیاتی نشده است. ناصر امانی به مشکل مسکن کارکنان هم اشاره و عنوان کرد: «اکثر آنها در حومه شهر مستأجر هستند و گویا رئیس‌جمهور در دیدار با کارکنان سازمان قول رفع مشکلات را داده بود که هنوز محقق نشده است.» مشکل رانندگان آمبولانس‌های برون‌شهری هم موضوع دیگری بود که این عضو شورای شهر تهران به آن اشاره کرد و گفت که یک‌سوم متوفیان از تهران با استفاده از 125خودروی ال 90و وانت مزدا که خود مالک هم هستند به شهرهای دیگر کشور منتقل می‌شوند. امانی ادامه داد: «ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه سوخت پرداخت می‌شود که پاسخگوی مصرف سوخت این خودروها به‌ویژه برای استان‌های دوری چون سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیست و ناچارند از سوخت‌ آزاد استفاده کنند.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: