• شنبه ٢٠ فروردين ١٤٠١-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٦٧
در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

پیشنهاد اجرای زیست شبانه در ماه رمضان

نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با اینکه بگوییم زیست شبانه مطلقا قابل طرح نیست، مخالف هستم و به نظرم باید طراحی ما در این زمینه درست انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران «علیرضا نادعلی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره اجرای زیست شبانه در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان اتمسفری به همراه خود دارد که از جنس دعا و مناجات و فضای بندگی پیش پروردگار است. این نشان می‌دهد خیلی بیش از اینکه تاکنون اقدام شده، باید برای شبانه روز ماه مبارک رمضان فکر کنیم، چرا که در روز همه روزه دارند و در شب فضا به گونه دیگری است. 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: طی سال‌های مختلف خیلی از مناجات‌ها و مباحث عبادی در شب های ماه مبارک رمضان اجرا می شود و به غیر از این خیلی‌ها عادت دارند که فعالیت‌های ورزشی را در ایام ماه رمضان طی شب تا صبح انجام دهند. 
نادعلی با تاکید بر اینکه می شود شهر را متناسب با این شرایط آرایش داد، گفت: در هر صورت باید ببینیم زیست شبانه چه معنایی دارد. حتی استفاده از موهبت های مادی را نیز می توانیم در این طرح تعریف کنیم اما سنخیت آن را با فضای روحانی ماه رمضان را باید در نظر بگیریم. 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در کشورهای عربی و حتی ترکیه در این ایام صنف پخت و پز جشنواره‌های زیبایی را برگزار می کنند، اما از چارچوب آن فضای روحانی هم خارج نمی‌شوند، لذا اگر زیست شبانه از این جنس می خواهد باشد قابل طراحی و فکر است. 
او در واکنش به اینکه زیست شبانه در زمان شورای پنجم مطرح و با مخالفت فرمانداری روبرو شد، چرا نباید این طرح در دیگر ایام سال  اجرا شود؟ گفت: جا دارد که مجددا روی این طرح کار کنیم. از نظر من هر چیزی که اندازه ای با چارچوب مندی، نظارت و طراحی مناسب ارائه شود و از طرفی باعث شود وضعیت اقتصادی در آن چارچوب‌ها  برای معیشت کسبه و مردم با شرایط بهتری اتفاق بیفتد، چیز خوبی است و قابل طرح است. 
نادعلی تاکید کرد: در مکان و زمان مناسب وقتی صحبت از زیست شبانه است، این موضوع قابل طراحی است و با اینکه بگوییم زیست شبانه مطلقا قابل طرح نیست مخالف هستم و به نظرم باید طراحی ما در این زمینه درست انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: