• سه شنبه ٢٣ فروردين ١٤٠١-١٠:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٩٧
تشكرى هاشمى متذكر شد؛ 4-58

نمایشگاه کتاب پر مخاطب است نباید در سطح شهر تهران برگزار شود/ شهر آفتاب سایت نمایشگاهی پایتخت است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم و تاكيد بر برگزاری تمامی نمایشگاه ها در محل نمایشگاه شهر آفتاب بود، متذكر شد: نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر مخاطب است نباید در سطح شهر تهران برگزار شود.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سيد جعفر تشكرى هاشمى در آغاز پنجاه و هشتمین جلسه شوراى شهر تهران  به  مزاحمت های نمایشگاه های مختلف در سطح شهر که باعث نارضایتی شهروندان می‌شد اشاره كرد و گفت: برابر مصوبه همين شورا مقرر شر نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج از شهر تهران منتقل شود.
وی به مصاحبه ى  اخیر معاون وزیر ارشاد مبنی بر اینکه نمایشگاه کتاب امسال قرار است در مصلی امام(ره)  برگزار مى شود اشاره كرد و اظهار داشت: اين اتفاق  در مغایرت در با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است. 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر نمایشگاه کتاب در مصلی امام (ره) برگزار شود افزايش ترافيك  و تردد حجم بسیار بالای خودروها را در ساعت هاى طولانى را  در سطح شهر شاهد خواهيم بود و شهروندان برای سفرهای داخلی شهر با مشکل رو به رو خواهند شد. 
وى ادامه داد: با برگزارى نمايشگاه كتاب در مصلی امام  بزرگراه های رسالت؛ شهید همت؛  شهید چمران و همینطور خیابان مطهری و بهشتی و مناطق حریم این محدوده  با گره هاى ترافيكى  جدی  رو به رو خواهد کرد. لذا خواهشمندم  این موضوع به فوریت توسط وزارت ارشاد مورد بازنگری قرار بگیرد. 
تشكرى هاشمى به ابراز نگرانى پلیس راهور نیز در این موضوع اشاره كرد و گفت:  لازم است نسبت به برگزاری این نمایشگاه در تهران بازنگری صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا  ادامه داد:  معاون وزیر ارشاد بازدیدی را در ماه های گذشته داشتند و نقایصی را مشاهده کردند که این وضعیت با رسیدگی مدیریت جدید نمایشگاه شهر افتاب رو به بهبود است و اقدامات دیگری نیز در دست اقدام است و تا  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تکمیل خواهد شد؛ همچنین فضایی که در اختیار محل نمایشگاه مصلی امام (ره) است حدود ۵ هزار متر کوچک تر از نمايشگاه شهر آفتاب است و حمل و نقل لازم  برای رفت و آمد شهروندان برای بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب فراهم است؛ لذا از هیات رییسه درخواست دارم این موضوع را حتما از وزیر ارشاد بخواهند که مورد تجدید نظر قرار دهند.
تشکری هاشمی در تذكرى با اشاره به وضعيت خیابان ۳۵ متری افتخاری كه در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته تهران  افتتاح شد که محدوده داراباد تهران را به بزرگراه امام علی (ع) متصل می کند هم اشاره كرد و تصريح كرد: به دلیل توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و ظاهرا  اقدامات لازم صورت نگرفت ارتش این خیابان را مسدود کرد و متاسفانه علی رغم  اینکه بیش از یک سال از این اتفاق می‌گذرد حدود ۷۰۰ متر این مسیر که می تواند مسیر را برای شهروندان را کوتاه و جریان ترافیک شهر را مطلوب تر کند بسته شده است. 
وى تاکید کرد: این منصفانه نیست که شهروندان به دلیل ناهماهنگی ها از خدمات شهر بی بهره شوند؛ لذا در خواست دارم که شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقات لازم را انجام دهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: