• شنبه ٢٧ فروردين ١٤٠١-١١:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١١٦
قائمی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک در شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک در شهر تهران و استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند موتورهای برقی برای مقابله با آلودگی هوا گفت: عوامل متعدد مانند فرهنگ‌سازی، ایستگاه شارژ، تجهیزات، هزینه تمام شده، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم آوردن تجهیزات با قیمت مناسب، در استقبال شهروندان از این طرح، تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علی‏‌اصغر قائمی در مصاحبه با رادیو گفتگو در برنامه سعادت‏‌آباد و موضوع موتورهای برقی با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل پاک در شهر تهران و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مقابله با آلودگی هوا گفت: عوامل متعدد مانند فرهنگ‌سازی، ایستگاه شارژ، تجهیزات، هزینه تمام شده، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم آوردن تجهیزات با قیمت مناسب، در استقبال شهروندان از این طرح، تاثیر بسزایی دارد.
وی با تاکید بر نیاز حمایت شهرداری، دولت و بانک‏‌ها از این طرح و اشاره به هزینه‏‌های بالای آن گفت: مناطق پر تردد بازار، مولوی، شوش، منطقه ۱۲، که تراکم حجم‌ تردد موتور سیکلت زیاد است طبیعتا باید در اولویت این طرح باشد و چون عمده‌ترین بهره‏‌بردار این طرح مردم هستند، شهرداری باید زمینه‌ای را فراهم کند‌ که مردم بتوانند از این طرح استفاده کنند، یکی از مشکلات موتور برقی به صورت عمده هزینه تمام شده این محصول است، باطری با طول عمر کافی، مدت زمان شارژ و ایستگاه‏‌های شارژ نیز از دیگر مشکلات راه‏‌اندازی این طرح است.
قائمی ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت و ورود بانک‌ها شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند به صورت گسترده موتور‌های بنزینی خود را با موتور‌های برقی جایگزین کنند تا از برکات هوای پاک هم بهره‌مند شویم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر استفاده از باطری‌های کوانتومی و تکنولوژی‏‌های جدید در شارژ آن‏ها گفت: ایستگاه شارژ چون زمین بزرگی را نیاز ندارد، شهرداری می‏‌تواند با استفاده از فضاهای کوچک‌شهری، ایستگاه شارژ متعدد را ایجاد کند اما نکته اصلی این است که موتورسیکلت را برای چند ساعت باید به شارژ متصل کنید این نکته خیلی مهم است. لذا بحث محل ایستگاه شارژ را شهرداری می‌تواند حل کند و امکانش هم وجود دارد اما این که چه تکنولوژی برای شارژ استفاده شود مسئله مهمتری است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: