• شنبه ٢٧ فروردين ١٤٠١-١٢:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١١٧
زهرا شمس احسان:

باید برای شماره گذاری بی رویه خودرو تدبیری اندیشید

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید تعارفات را کنار گذاشت و برای شماره گذاری بی رویه خودرو تدبیری اندیشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آلودگی هوا، کلید واژه این روزهای کشور است و هرکدام از کارشناسان به فراخور تخصص و نگاهی که به موضوع آلودگی هوا دارند راهکاری را برای درمان این زخم کهنه پیشنهاد می دهند و از پنجره ای متفاوت به آن می نگرند، تاکید کرد: آنچه مشخص است رویکرد تشخیصی ما با مدل آلودگی از جنس آلودگی اخیر باید کمی متفاوت از مدل های سنتی آلودگی هوا باشد.
وی افزود: آنچه مشخص است نوع و منابع آلاینده این روزهای پایتخت با آنچه در سال ها و سنوات گذشته وجود داشته کاملا متفاوت است و لذا راه حل ها و سازوکارهای متفاوتی را هم می طلبد.  
شمس احسان، عنوان کرد: بر این باورم که علت اصلی آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران در سال های گذشته را نباید صرفا در سهم قابل توجه منابع آلاینده متحرک از آلودگی هوای پایتخت، عدم ساماندهی قابل توجهی موتور سیکلت شهر تهران و عدم تکافوی توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی، محدود و منحصر کرد؛ بلکه فراتر از آن الگوی معیوب و ناکارآمد برنامه ریزی شهری تهران را باید به چالش کشید.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بی توجهی به اسناد آمایش ملی، منطقه ای و شهری منجر به شرایطی شده که تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی اش بارگذاری جمعیت دارد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: