• سه شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠١-١٣:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١٢٩
امانی خواستار شد: 7-59

ماجرای قطع درختان در منطقه یک تهران چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قطع درختان در منطقه یک اظهار داشت: مسئولان عنوان کردند که قطع درخت صورت نگرفته بلکه غرس و جابجایی انجام شده است. اگر جابه‌جایی درختان قانونی است چرا ساعت ۲ بامداد باید انجام شود؟

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی،عضو شورای شهر تهران طی تذکری در صحن شورا گفت: تذکرم بیشتر اطلاع رسانی است و می‌خواهم از شما یک خواهش کنم. قرعه بحث درختان و فضای سبز به نام بنده خورده است. از دیروز که خبر که قطع درختان را در اخبار اعلام کردند که باید بگویم قطع رخ نداده اما قبل از این که شبکه خبر در ساعت 18:30 این خبر را اعلام کند از دیروز صبح در فضای مجازی فیلم ها و عکس های مختلف پخش شد که شهرداری درختان یک بوستان و باغ را در منطقه چیذر قطع کرده است و من پیگیری کرده و با شهردار منطقه تماس گرفتم.   
او ادامه داد: اول توضیحات ایشان را بیان می‌کنم و بعد هم یک پیشنهاد دارم. آن طور که آقای حاجوی گفتند؛ قطعی در کار نبوده و جا‌به جایی درختان بوده و فیلمی هم که تلویزیون نشان داده معلوم بود که درختان با ریشه در ماشین گذاشته  و حمل می شود. ضمن این که درختان از آنجا رفته و در منطقه قیطریه غرس شده ؛ یعنی بلافاصله درختان در منطقه قیطریه رفتند و در آنجا غرس شدند. ایشان مدعی بود که جایی که درختان را جابه جا کردند بوستان نیست و یک قطعه زمین است که متعلق به شهرداری است و برای جلوگیری از تصرف احتمالی آن در سال‌های قبل در آنجا تعدادی نهال کوچک کاشته شده و این درختانی که جا‌به‌جا شدند حداکثر یک ساله بوده اند؛ یعنی یک و نیم سال پیش به خاطر اینکه زمین خالی بوده و نگران بودند که کسی آن را تصرف نکند معمولا شهرداری چنین کاری می کند و در زمین های بی‌دفاعی که رها شدند طرح اجرا می کند یا درخت کاری می کند تا کسی تصرف نکند.
امانی تاکید کرد: ایشان گفتند چون قرار است کاربری این زمین تغییر کند، درختان را جا به جا کردند و قرار است با تجمیع زمین همجوار آن پارکینگ را برای مجموعه امام‌زاده چیذر اجرا کنند. شورا در هفته پیش به دانشگاه تهران و مرکز زلزله نگاری اعتراض کرد که اگر قرار بر جا‌به جایی هم باشد در حال حاضر فصل آن نیست. فصل جا‌به جایی درختان یک فصل مشخص است و از بهار به بعد هر گونه جا‌به جایی طبق ضوابطی که سازمان بوستان ها ابلاغ کرده خلاف است چون درختان، درختان قبلی نمی‌شوند و معمولا خشک می شوند و اگر در جای دیگر غرس شوند نمی رویند.
این عضو شورا اضافه کرد: کاری که در حال حاضر شهرداری تهران کرده یک کج سلیقگی است و باید این را بپذیریم که اگر مرکز زلزله نگاری جا‌به جایی درختان را در فصل مناسبی انجام ندادخ، ما هم این جا به جایی را در فصل مناسبی انجام ندادیم و این درختان قطعا بر اساس همان استدلال خشک می‌شوند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. شبکه خبر با مردم مصاحبه می‌کرد و آنها مدعی بودند که اینجا بوستان و پارکی است که استفاده می کنیم و  نباید تغییر کاربری پیدا کند و حرفشان این بود که اگر این کار شهرداری درست و قانونی است چرا در ساعت ۲ بامداد باید این اتفاق رخ دهد؟! شهرداری خودش متولی کاشت و نگهداری فضای سبز است و هم متولی برخورد با کسانی است که به تخریب فضای سبز اقدام می‌کنند و می توانستند در روز روشن با گرفتن مجوز انجام دهند. این که نیمه شب این کار را انجام می‌دهند حتما مساله و اشکالی دارد.
او با اشاره به تماسی که با رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گرفته است گفت:می‌خواستم بدانم اینجا واقعا بوستان بوده که گفتند خبر را ندیدم و قول دادند که پیگیری می کنند و تا کنون به من جوابی ندادند. پیشنهاد می کنم برای تنویر افکار عمومی دو اتفاق انجام بگیرد؛ یک این که جا‌به‌جایی درختان در این ملک تا اطلاع ثانوی متوقف شود و دوم این که کمیسیون سلامت و محیط زیست با مشارکت کمیسیون حقوقی و نظارت مسئول رسیدگی به  این موضوع شوند و چند چیز را مشخص کنند: ۱؛ این ملک بوستان بوده یا نه و کاربری آن در طرح تفضیلی چیست. ۲؛ سابقه و تاریخ درختانی که جا‌به‌جا شدند و درختانی که در حال حاضر در این ملک هستند را مشخص کنند. ۳؛ نظر مردم محله و اولویت مدنظر آنان برای حفظ فضای سبز و درختان موجود یا تغییر کاربری و ساخت پارکینگ در نظر گرفته شود. چون آقای حاجوی گفتند نظرسنجی کردیم و مردم آنجا اکثرا می گویند مشکل پارکینگ دارند و اگر اینجا پارکینگ شود اکثریت مردم با این کار موافقند و به گفته ایشان اقلیتی هستند که می گویند باید این بوستان حفظ شود.
او تاکید کرد: در نهایت پیشنهادم این است که هم رضایت مردم و هم مشکل اساسی محله که ظاهرا کمبود پارکینگ است را دو کمیسیون مدنظر قرار دهند و این دغدغه را هم از سر مردم و هم از سر کسانی که تصورشان این است که شهرداری دارد این کار را انجام می‌دهد، برطرف سازند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: