• يکشنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠١-١١:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤١٥٣
نایب رئیس شورا: 4-60

امیدواریم در مدیریت شهری جدید پسماند را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم/ دشمن انسجام نیروهای انقلاب را هدف قرار داده است

پرویز سروری نائب رئیس شورا با اشاره به حواشی اخیر کشور گفت:وقایعی که در کشور رخ می دهد، نشان می دهد که دشمن یک برنامه ریزی جدی را در پیش گرفته است. چراکه یک هم افزایی میان دولت و مجلس و قوا و نظام شورایی کشور شکل گرفته است و به همین خاطر به نقطه کانونی این موضوع یعنی انسجام و وحدت نیروهای انقلاب حمله می کند.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری در سخنان مقدماتی خود در شصتمین جلسه شورا ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) گفت: ایشان شخصیت بی بدیل تاریخ هستند که دوست و دشمن از او با امتیازات و ویژگی ها و توانمندی های بزرگی یاد کردند به گونه ای که دشمن او گفت:"او از شدت عدالتش به شهادت رسید".
نائب رئیس شورا با اشاره به اینکه روز گذشته روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار بود متذکر شد: معماری امروز تهران یک معماری وحشی و غیر قابل مرتبط به انسانیت است. آنچنانکه رهبر معظم انقلاب بارها در رابطه با معماری ایرانی-اسلامی سخن گفتند و همه ما وظیفه داریم که زمینه های گسترش این نوع معماری را فراهم کنیم.
سروری در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت سپهبد قرنی توسط گروهک تروریستی فرقان خاطرنشان کرد: این امر ننشان می دهد که ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز در کنار مردم ایران بوده است.
او در همین راستا ادامه داد: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ابتکار خاص موسس جمهوری اسلامی بود. امام از ابتدا می دانست که چه ظرفیتی را ایجاد می کند و به همین دلیل فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نمی ماند. اما امروز شاهدیم که سپاه پاسداران در کنار دیگر قوای مسلح سمبل اقتدار، بزرگی و عزت کشور ما و مسلمانان جهان است.
سروری در ادامه موضوع روز زمین پاک را مروری کوتاه کرد و گفت: در سال 1384 در مجلس مصوبه ای مطرح شد که طی آن بازیافت 80 درصدی به بخشی از اهداف آن مصوبه تبدیل شد. اما تا اینجا حتی به کف موضوع هم نرسیده ایم و در سطح 10 درصد بازیافت صورت می گیرد، اما امیدواریم در دوره جدید با شورای انقلابی تحول گرا این موضوع را محقق کنیم و شاهد شکل گیری یک محیط پاک با مدیریت صحیح پسماند باشیم و پسماند را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.
نائب رئیس با اشاره به حواشی اخیر سظح کشور تشریح کرد: وقایعی که در کشور رخ می دهد، نشان می دهد که دشمن یک برنامه ریزی جدی را در پیش گرفته است. چراکه یک هم افزایی میان دولت و مجلس و قوه قضاییه و نظام شورایی کشور شکل گرفته است و این موضوع دغدغه سلطه گران است و به همین خاطر به نقطه کانونی این موضوع یعنی انسجام و وحدت نیروهای انقلاب با اختلاف قومی و مذهبی و قوا حمله می کند که جلوه های آن را به خوبی می بینیم که افغانستان و ایران را علیه هم تحریک می کنند و بحث شیعه و سنی را مطرح می کنند و در داخل افغانستان و داخل ایران فضای منفی ایجاد می کنند تا با اختلاف مذهبی، میان امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند.
او ادامه داد: اما موضوع ما اختلاف در میان قواست. یعنی فضاسازی در خصوص سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه که ترند شد.
عجیب اینجاست که دختر یک وزیری قاچاق کالا کرد و معاون اول ریاست جمهوری چه دفاع جانانه ای از ایشان کرد و کسانی که امروز سینه چاک می کنند آن زمان احساس مسئولیت نکردند.
سروری ادامه داد: حتی زمانی که قتلی توسط یکی از شخصیت های ایشان انجام شد، آن را قتل اخلاق عنوان کرده و از قاتل قدیس ساختند و مقتول را با انواع تهمت ها محکوم کردند و ندیدیم رسانه های ایشان در این زمینه حساسیتی نشان دهند اما شخصیتی که خدماتش در سطح تهران آشکار است را با ناجوانمردانه ترین اشکال رسانه ای مورد حمله و تهمت قرار دادند و این درحالیست که ایشان از همان روز اول با این سفر مخالفت کرده بود. درواقع نکته مهم ایسنت که فضا را به گونه ای مدیریت کردند که آن موضوع را به دولت و مجلس نسبت دهند. البته روئسای قوا و جریان انقلاب هوشمندتر از آن هستند که فریب این توطئه ها را بخورند.
او در پایان گفت: در درون شورا و شهرداری هم این فرایند در حال انجام است. آنان که شورای جدید را یک شورای قبرستانی می پنداشتند، با شورایی تحول گرا و انقلابی و با برنامه و مطالبه گر مواجه شدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: