• شنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠١-٠٩:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢١٤
احمد صادقی

کلان پروژه ها حواسمان را از تکریم شهروندان پرت نکند

تعطیلات عید سعید فطر این فرصت را فراهم کرد که  با خانواده، خواهر و برادرانم قرار بگذاریم  تا هر کداممان وسایل شام و زیرانداز را برداریم و به یکی از پارک های نزدیک محله برویم و یک دور همی خانوادگی داشته باشیم.
پارک آزادگان که در منطقه ۱۵ و در جوار منطقه ۲۰ بود انتخاب شد و چند خانواده دیشب در آنجا بودیم، ، پارک بسیار بزرگی  است که شهروندان خوب  مناطق ۲۰ ، ۱۵ و اطراف از آن استفاده میکنند. شکر خدا مردم با دل خوش در هوای مطبوع بهاری در دل طبیعت شبی را به تفریح مشغول بودند. وقت اذان مغرب برای نماز به مسجد بزرگ وسط پارک رفتیم. افراد زیادی برای نماز مراجعه کرده بودند که همگی با در بسته نمازخانه بوستان مواجه شدند. سرویس های بهداشتی آنجا هم بسته بود. سراغ سرویس بهداشتی را از چند نفری گرفتیم که آدرس سرویس بهداشتی نزدیک مسجد را در داخل پارک دادند. برای وضو به آنجا رفتیم بسیار شلوغ و کثیف بود و تنها فردی که لباس نیروهای شرکت خدماتی به تن داشت بجای نظافت سرویس بهداشتی و جمع آوری آبهای کف آنجا تند و تند سیگار میکشید و از مراجعه کنندگان عیدی طلب میکرد. 
حال مهمترین سئوال اینجاست که ایجاد رضایت در بین شهروندان صرفا با پروژه های بزرگ به دست  می آید ؟
این که تمام همت خود را صرف انجام کلان پروژه ها بکنیم و از پروژه های کوچک محلی غافل شویم رضایت بیشتری در شهروندان ایجاد خواهد کرد؟
فراموش نکنیم بسیاری از اقدامات شهرداری تهران موجب رضایت شهروندان نمیشود اما نبود آنها و کم توجهی به آنها قطعا باعث بی انگیزگی و نارضایتی شهروندان خواهد شد .
در تمامی مبانی و اصول شهرداری تکریم مخاطبان و شهروندان جز اصول اولیه است و لازم است تا نظارت دقیقی  بر شیوه برخورد همکاران شهرداری با شهروندان تا پایین ترین سطوح صورت پذیرد و از طرف دیگر ارائه خدمات اولیه به شهروندان در تمامی بخش ها با دیدگاه تکریم و احترام به همشهریان باشد .
جالب است بگویم که شب قبل هم به یکی از پارک های شمال تهران هم رفتم. محل کوچکی برای نمازخانه داشت که باز بود و سرویس بهداشتی تمیزی هم داشت. 
در تجربه ای که شخص من در چند روز گذشته داشتم  این سئوال مطرح شد که مردم جنوب شهر که به اندک امکاناتی راضی اند و یک شب مفرح در کنار خانواده در یک پارک حالشان را خوب میکند ، چرا نباید از کمترین امکانات که برای مدیریت شهری انجام آن ها هزینه خاصی ندارد و کار ویژه ای محسوب نمیشود ، بهره مند شود. 
آیا نمیشود مسجد پارک را در تمامی ساعات شبانه روز فعال نگه داشت؟ در لحظات عرفانی اذان نماز جماعتی خوانده شود و برنامه های فرهنگی برپا کنند که علاوه بر ایجاد شادمانی در بین شهروندان مفاهیم اخلاقی و مهارتی به شهروندان آموزش داده شود و در کنار ارائه این خدمات  درب های سرویس بهداشتی باز بوده و نظافت آنها نیز مورد توجه قرار گیرد، تا مردم لذت دور همی در  یک شب  را بیشتر حس کنند.
نظافت بوستان، روشنایی مناسب، اختصاص پارکینگ، سرویس بهداشتی تمیز و به اندازه ، دکه ای برای خرید بعضی از مایحتاج های یک دورهمی در بوستان، نیروهای مودب و آموزش دیده برای تکریم شهروندان، حضور سازمان های مردمی برای انجام فعالیت های فرهنگی، برپایی شب بازار هایی برای خرید ، ایجاد اتاق های مادر و کودک و ... همگی اینها پول زیادی نمیخواهد ، اینها اراده و ابتکار و خلاقیت میخواهد تا شادی را کم هزینه به شهر برگردانیم.
ما نمایندگان مردم  در شورای اسلامی شهر و در شهرداری تهران شبانه روزی در تلاش هستیم که کارهای بزرگی انجام دهیم و با برنامه ای دقیق به دنبال این هستیم که  در پایان چهار سال مسئولیت نمایندگی مشکلات کلان شهر تهران را حل کنیم. از حمل و نقل عمومی گرفته تا حل مشکل جای پارک در  شهر ، از آلودگی هوا گرفته تا آسمان آبی ، از هویت بی هویت شهر گرفته تا شهر الگوی جهان اسلام، از شهر مدرن گرفته تا شهر فن آور ، از مدیریت محله گرفته تا سرای های محله  بلاتکلیف ، از حل مشکل طبقات اضافه گرفته تا  معماری ایرانی اسلامی اما باید در این مسیر حواسمان به نیازهای محلی ، خواسته های به حق اما کوچک شهروندان و مهمتر از همه تکریم شهروندان باشد .
*عضو شورای اسلامی شهر تهران 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: