• شنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠١-١٠:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢١٦
علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:

بررسی جزئیات قرارگاه جمعیت شهرداری تهران در شورای شهر

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد که از مدیران شهرداری برای تشریح جزئیات قرارگاه جمعیت به کمیسیون فرهنگی دعوت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات فعالیت قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران گفت: از متولیان این قرارگاه در شهرداری دعوت خواهیم کرد تا به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بیایند و در مورد جزئیات این قرارگاه توضیح و گزارش دهند.
وی با بیان اینکه دقت داشته باشید که بحث پیر شدن جمعیت کشور از نظر کارشناسان و اهالی فن به گونه‌ای است که حتما باید اقداماتی عاجل در این خصوص انجام گیرد، اظهار کرد: حرکت به سمت افزایش جمعیت یکی از سیاستهای رسمی و بالادستی کشور است که لازم است این سیاست در همه بخشهای حاکمیت جریان پیدا کند و باید پیوست اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .... آن تهیه شود.
نادعلی با بیان اینکه در  دولت جدید توجه به بحث جوانی جمعیت جدی گرفته شده و شهرداری تهران نیز که در پایتخت تاثیرگذار است می تواند در کنار دولت به این مسئله کمک کند، گفت: شهرداری تهران می تواند متناسب با امکانات و اختیارات خودش به بحث جوانی جمعیت کمک کند و در حوزه پیوستهای اجتماعی و فرهنگی به صورت ویژه کمک کننده باشد. همچنین می‌تواند با زیرساخت‌های خود در حوزه بهداشت و درمان، خدمات ویژه‌تری در اختیار خانواده های پر جمعیت قرار دهد و با فعالیت‌های موثر خود در حوزه آموزش شهروندی کمک بزرگی کند.
وی با بیان اینکه ما در تدوین سیاستهای بودجه سال جاری به مسئله خانواده محور بودن امکانات توجه کردیم، ادامه داد: شهرداری می‌تواند مشوق هایی را نیز در حوزه اختیارات و وظایف خود در نظر بگیرد، اما در حوزه پیوستهای فرهنگی و تبلیغاتی نقش اثرگذارتری خواهد داشت.
سخنگوی شورا با تاکید براینکه در مسئله فرزندآوری مسائل اقتصادی مهم هستند اما در کشورمان و در برخی نقاط ماجرا جدی تر از مسائل اقتصادی است، گفت: ما خانواده های را داریم که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارند، اما متأسفانه تمایلی به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند. این نشان می دهد بایستی درحوزه فرهنگی و آموزش شهروندی کارهای جدی تری صورت بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: