• شنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠١-١٣:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢١٩
پرویز سروری

حمله به پرسنل شهرداری نشان از عملکرد فساد ستیزانه مدیریت شهری جدید دارد

تهران کلان شهری به وسعت 751  کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 8 و نیم میلیون نفر، کلانشهری در حال توسعه شناخته می شود که همه روزه با چالش های مختلفی ناشی از کاستی قوانین مورد نیاز و تحول سریع شهر رودرو است. شورای شهر و مسئولین شهرداری در این کلان شهر همواره در حال تلاش هستند تا ضمن تطابق با راهکارهای رفع چالش، از بروز مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری کنند و هوشیارانه به دنبال جلوگیری از تضییع حقوق شهر و شهروندان به نحوهای مختلف می باشند.
در چنین شرایطی خطر کمین سودجویان برای تصاحب بیت المال همواره احساس می شود، گو اینکه این افراد برای کسب منافع دست به هرگونه اقدامی می زنند تا قانون را زیر پا گذاشته و ماموران چشم خود را بر بی قانونی ببندند.
در این رهگذر اما شورای شهر و شهرداری در دوره ششم که با شعار فسادستیزی پا به میدان گذاشته است، با تمام وجود برای حفاظت از حقوق شهروندان ایستاده است و حتی با بروز وقایعی همچون حمله وحشیانه به شهردار ناحیه 3 منطقه 19 لحظه ای دست از تعهدی که با مردم شهرتهران بسته است بر نخواهد داشت.
مطالعه ادوار گذشته مدیریت شهر تهران نشان می دهد که منفعت طلبان همواره حاشیه ساز عملکرد صحیح شهرداری بوده اند و شورای شهر و شهرداری تهران با شناسایی این ضعف از ابتدای دوره ششم تلاش کرده است تا با شناسایی نقاط مبهم و ناپیدا که زمینه را برای وقوع فساد فراهم می کند، به صورت مبنایی اصلاحات لازم را انجام دهد تا در پایان این دوره تحولی چشمگیر را در کاهش وقوع تخلفات در شهر شاهد باشیم.
در این رهگذر اما به ناحق شنونده برخی نظرات نسبت به عملکرد فساد گرایانه پرسنل شهرداری هستیم این در حالی است که اقدام خداپسندانه مهندس سید جواد هاشمی نشان داد که نیروهای شهرداری افرادی متعهد و زحمتکش بوده و دین خود را به دنیا نمی فروشند و خوب نیست که وقوع تخلف در برخی افراد را به کل پرسنل شهرداری تعمیم دهیم.
بدینوسیله اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهردار ناحیه 3 منطقه 19 به دلیل اقدام متعهدانه در صیانت از حقوق شهر، از شهرداری تهران می خواهد تا ضمن ادامه روند کنونی در جلوگیری از وقوع فساد، مسئله حمله به پرسنل شهرداری تهران در حین انجام وظیفه را با جدیت در قوه قضائیه پیگیری کند تا دیگر هیچ متخلفی به خود اجازه ندهد تا با توسل به زور در نظام جمهوری اسلامی اقدام به سودجویی و تضییع حقوق شهروندان کند.
 
*نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: