• شنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠١-١٥:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٢٢
سوده نجفی

سلامت ما در گرو سلامت زمین

هفته سلامت یادآور اهمیت بنیادین سلامت در تحقق زندگی سالم و با نشاط است؛ و این هدف مهم زمانی محقق می شود که تمام آحاد جامعه اهمیت سلامتی را دریافته و برای ایجاد و ماندگاری آن تلاش کنند.
امسال شعاری که برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است «سلامت ما، سلامت سیاره ما» می باشد که به درستی سلامت انسان را در گرو سلامت زمین تعریف کرده است که این موضوع فرصتی است برای هم اندیشی جهانی برای حل بحران های زیست محیطی جهانی که بر سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد.
جهان در سال اخیر دچار یک بحران بزرگ در حوزه سلامت به نام ویروس کووید 19یا همان کرونا بود که چالش های اساسی در حوزه اقتصادی و خدمت رسانی ایجاد کرد و بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن شدند. ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود و بسیاری از کسب و کار ها تعطیل، خدمت رسانی را مختل، بر معیشت شهروندان تاثیر و همچنین با دلیل دوری از دورهمی ها و اجتماع در محیط های سر بسته مشکلات روحی و روانی را در برخی از هم وطنان ایجاد کرد. کرونا با وجود تاثیرات مخرب بسیاری که بر کشورهای درگیر این بیماری داشت نشان داد که سلامت اهمیت فراوانی دارد.
قطعا برای مبارزه با بیماری و حفظ سلامت جامعه همه افراد در آن نقش دارند و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید با همدلی و همراهی برای دستیابی به نعمت سلامت تلاش کنند که خوشبختانه در موضوع همه گیری ویروس کرونا شاهد یک همدلی و اتحاد در کنار مشارکت اجتماعی ملت بزرگ ایران بودیم.
هفته سلامت را به همه تلاشگران و همکاران‌ام در عرصه سلامت که سالها به عنوان یک خدمتگذار کوچک افتخار خدمت در کنار آنها را داشته ام تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم موضوع سلامت همواره مورد توجه مسئولان و سیاستگذاران قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: