• يکشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠١-١٤:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٣٥
احمد صادقی با اشاره به سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر بیان کرد:10-62

ضرورت همکاری مشترک بین شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور با اعلام زمینه های همکاری شهرداری و مجموعه هلال احمر، از ضرورت ساماندهی سوله های بحران، آموزش تخصصی امداد و نجات شهروندان و ایجاد خانه های هلال در سطح محلات شهر تهران با همکاری مشترک شهرداری و هلال احمر سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در شصت و دومین جلسه شورا، با اشاره به 18 اردیبهشت، سالروز تشکیل جمعیت هلال احمر در کشور، گفت: ضمن گرامیداشت این روز بزرگ لازم می دانم تا از زحمات زنان و مردان عضو این نهاد انسان دوستانه که با جانفشانی و فداکاری سالهاست در راه خدمت بی منت به هموطنان  قدم نهاده اند، تجلیل نمایم.
 
وی ادامه داد: امسال یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال‌احمر است و این یکصدمین سال نشانگر ریشه های عمیق این نهاد مردمی و مقبولیت آن در بین شهروندان است.
 
صادقی افزود: اعضای هلال‌احمر از بزرگ و کوچک، چه داوطلبان و پیشکسوتان و چه امدادگران، نجاتگران و نیروهای جوان همه سفیران صلح و دوستی و فرشته های نجات هستند؛ اعضای این سازمان با دلبستگی و عشق به  ارزش های الهی و انسانی برای حفظ حرمت و کرامت انسان ها فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی در خدمت به اقشار مختلف می کوشند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این امدادگران عاشق در تمامی بحران ها و حوادث مثل زلزله، سیل، تصادفات جاده ای، سقوط هواپیماها و حتی جستجوی مفقودین در کوهستان ها جز اولین گروه هایی هستند که در صحنه حاضر می شوند و با نظمی مثال زدنی و رشادتی بی مانند، شبانه روز در کنار مردم آسیب دیده حضور دارند، این حضور نه تنها در اقصی نقاط کشور رخ نمایی می کند بلکه اعضای این نهاد مردمی در هر نقطه از جهان که صدای درد مندی را بشنوند به یاری آسیب دیدگان و مظلومان می شتابند. 
 
صادقی تصریح کرد: تقدیر مسئولان بین المللی نظیر رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین رئیس دفتر منطقه‌ای منا و معرفی هلال احمر ایران به عنوان الگوی موفق در میان جمعیت های ملی سراسر دنیا که حدودا 174 کشور هستند و دریافت جایزه هانری داوینسون نشان از عملکرد شایسته و قابل تحسین جمعیت هلال احمر ایران است که برای مردم خوب کشور مایه مباهات است.  
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: واردات گسترده واکسن کرونا در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه کشور، پوشش حرفه ای و تخصصی حادثه انفجار بیروت و همچنین تلاش برای بازگرداندن کودک افغانستانی جنگ زده به آغوش خانواده نمونه های بارزی است که بر جایگاه عالی و تثبیت شده‌ هلال احمر ایران در فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر صحه می‌گذارد. 
 
احمد صادقی در ادامه بر ضرورت همکاری بین جمعیت هلال احمر و دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: لازم است تا دستگاههای اجرایی سطح شهر تهران به ویژه شهرداری تهران زمینه های همکاری مشترک با این سازمان ریشه دار را در برنامه های خود  قرار دهند و با هم افزایی بین دستگاهی برنامه های اجرایی و دقیقی را در موضوع مواجهه با بحران ها را طراحی و اجرا نمایند.
 
وی عنوان کرد: به عنوان مثال سوله های بحران سطح شهر تهران که امروز متاسفانه برخلاف مصوبه های گوناگون شورای اسلامی شهر به مجموعه های ورزشی تبدیل شده اند، می تواند با بهره برداری مشترک، فرصتی برای ذخیره سازی اقلام امدادی در بحران های بزرگ در شهر تهران باشد، اما متاسفانه به رغم تذکرات مکرر شورای شهر هنوز این سوله ها بازگردانده نشده است. 
 
صادقی افزود: همچنین آموزش و سازماندهی تیم های تخصصی جستجو و امداد و نجات می تواند به صورت مشترک و با استفاده از زیرساخت های شهرداری تهران و تخصص جمعیت هلال احمر صورت پذیرد.
 
وی گفت: ایجاد خانه های هلال در سراسر محلات که با هدف جلب مشارکت داوطلبان راه اندازی می شوند نیز می تواند ضمن تقویت پایگاه اجتماعی هلال احمر به عنوان بزرگ ترین سازمان مردم نهاد کشور، موجب افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات می‌شود. 
 
صادقی در پایان خاطر نشان ساخت: به هر روی همانگونه که بارها عرض کرده ام لازم است شهرداری تهران به دور از تصدی گری و با رویکرد همکاری مشترک زمینه بروز و ظهور رخدادهای بزرگ و تحولات عظیم در موضوع مقابله با بحرانها را با مشارکت دستگاههای مسئول و تخصصی فراهم آورد .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: