• يکشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠١-١٤:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٣٦
مهدی پیرهادی خواستار شد:11-62

شهرداری تهران نسبت به وضعیت بیماران خاص، توجه ویژه داشته باشد/ تاکید بر نامگذاری معبری به نام نادر طالب زاده

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا نسبت به وضعیت بیماران خاص، توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران ، مهدی پیرهادی در شصت و دومین جلسه شورای شهربا اشاره به روز 18 اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار داشت:  بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود. 
 
وی با بیان اینکه این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیمار ها را خواهد داشت، گفت: درحال حاضر متولی رسیدگی به بیماران خاص در کشور بنیاد امور بیماری‌های خاص است.
 
پیرهادی افزود: این روز به منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص این دسته از بیماری ها در نظر گرفته شده است و این دسته از بیمارن به مدت طولانی و گاهی تمام عمر بیماری و فشار روحی سنگینی را متحمل می شوند.
 
وی با بیان اینکه سیستم های درمانی در کشورهای مختلف بخش قابل توجهی از منابع سلامت خود را به این دسته از بیماران اختصاص می دهند، تاکید کرد: طبق آمار رسمی کشور بیش از 130 هزار بیمار خاص شناسایی شده در کشور وجود دارد. 
 
به گفته وی، با آن که دولت و مراکز خیریه غیردولتی برای تامین دارو و ادامه فرآیند درمان به این بیماران کمک می‌کنند، اما این کمک ها در حدی نیست که جوابگوی همه نیازهای واقعی بیماران خاص باشد و مجموع مشکلات آنها موجب شده بسیاری از این بیماران نتوانند بدون مشکل مالی به ادامه روند درمان فکر کنند.
 
وی با تشکر از تلاش گران عرصه خدمت رسانی به این قشر از جامعه که بی دریغ و مخلصانه برای مرهم گذاشتن بر بخشی از آلام این عزیزان تلاش می کنند،  بر ضرورت حمایت همه گروههای دولتی، خصوصی و مردمی از این بیماران به ویژه در شرایط اقتصادی موجود که هزینه تامین نیازهای درمانی با افزایش چشمگیری روبرو بوده است، تاکید کرد.
 
پیرهادی با اشاره به روز هشتم می، مصادف با ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در کشورهای مختلف جهان، این روز را گرامی داشت و ابزار امیدواری کرد که روزی صلح و آرامش در سرتاسر جهان حکمفرما باشد .
 
وی تاکید کرد: صلیب سرخ و هلال احمر، سازمانی است ارزشی و انسانی که برای حفظِ حُرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های‌ سیاسی و جغرافیایی، در خدمت به اقشار مختلف مردم هنگام نیازمندی ها می‌باشد.
 
رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه می کوشد که اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد و سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی باشد که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی در چنگال حوادث گرفتار میشوند.
 
وی ادامه داد:  بنده نیز به نمایندگی از مردم شریف تهران ۱۸ اردیبهشت یکصدمین سالروز هلال احمر را به همه عزیزان زحمتکش هلال احمر و صلیب سرخ تبریک گفته و قدردان زحمات و جان فشانی هایشان به ویژه در چند سال اخیر که با همت مضاعف برای حفظ جان هزاران انسان در مقابل بیماری همه گیر کرونا جانانه ایستادند، هستیم.
 
 نامگذاری میدان یا معبر اصلی به نام نادر طالب زاده 
 
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به درگذشت نادر طالب زاده تاکید کرد که یکی از میادین و یا معابر تهران به نام ایشان نامگذاری شود.
 
وی، از کمیسیون نامگذاری خواست نامگذاری به قید فوریت انجام شود.
 
وی با اشاره به شخصیت نادر طالب‌زاده، او را الگویی شاخص در بین هنرمندان انقلابی برشمرد و افزود: مرحوم طالب زاده یکی از سردمداران عرصه رسانه و فرهنگ انقلابی بود که همواره در مسیر حرکت خود مصمم و ثابت قدم بود.
 
وی افزود:  شخصیت نادر طالب زاده به همراه یار دیرینش سید مرتضی آوینی بهترین الگوها برای نسل جوان در کارهای رسانه ای و فرهنگی هستند. ایشان هنرمندی متعهد و با دانش بود که در راه شناساندن چهره حقیقی کشورهای سلطه جو و مستکبر غربی فعالیت های زیادی را به ثمر رساندند.
 
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نادر طالب‌زاده تمام تلاش خود را در راه جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و رسانه به خرج داد و در این عرصه آثار و یادگاری های نفیسی به جای گذاشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: