• دوشنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠١-١٠:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٤٥

بازدید میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی شورا از نمایشگاه کتاب

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی آخرین وضعیت چگونگی پیشرفت فعالیت های نمایشگاه کتاب ضمن انجام بازدید میدانی از غرفه های ایجاد شده ناشران در محل مصلی تهران با مسئولان و دستگاه های متولی این نمایشگاه جلسه مشترکی را تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی آخرین وضعیت چگونکی پیشرفت برنامه ها در برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان داشت: می بایست از وزارت ارشاد که پس از دو سال همت خود را صرف کرد تا این رویداد بزرگ فرهنگی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد و از زحمات این وزارتخانه و دیگر دستگاه ها به منظور برگزاری نمایشگاه قرآن که پس از دو سال تعطیلی به بهترین نحو برگزار و میزبان تعداد قابل توجهی مخاطب بود تقدیر به عمل آورد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور است، گفت: تلاش های زیادی برای برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته و در بازدیدی که داشتیم مشخص شد که تدابیر بسیار خوبی برای برگزاری این نمایشگاه اندیشیده شده و مقرر گردیده تا با توجه به شرایط بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته نمایشگاه امسال نسبت به سنوات گذشته بازدید کننده بسیار بیشتری خواهد داشت و همین موضوع ضرورت توجه به انجام ماموریت ها در زمان مقرر را بیش از پیش می کند.
وی ادامه داد: ناشرین محترم از تاریخ 17 اردیبهشت در محل مصلی تهران حضور یافته و غرفه ارایی خود را اغاز کرده اند لذا از زمان عقب نیستند اما خواهش دارم که آن دسته از دستگاه هایی که هنوز به صورت کامل در نمایشگاه مستقر نشده اند و یا وظایف محول شده به آنها را هنوز کامل انجام نداده اند، در فرصت باقی مانده وظایف خود را به صورت کامل به انجام برسانند.
معدنی پور برگزاری نمایشگاه کتاب را نمونه  بارز کار تیمی و جمعی و قرارگاهی دانست که در آن همکاری و تعامل بین دستگاهی زمینه ساز برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد بزرگ فرهنگی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین از شهرداری منطقه 7 تهران خواست تا با همراهی مسئولین نمایشگاه تمام تلاش خود را به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان منطقه و جلب رضایتمندی آنها، خصوصا همسایگان مصلی تهران که متاثر از برگزاری نمایشگاه هستند، معطوف سازد.
معدنی پور در پایان گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جلساتی را با حضور اعضای حاضر در جلسه برگزار خواهد کرد تا ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف نمایشگاه کتاب امسال، نسبت به‌ برگزاری نمایشگاه سال آینده در مجموعه شهر آفتاب زمینه های لازم را  فراهم آورد.
 
افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور
در ادامه این جلسه علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب بیان داشت: سه شنبه بیستم اردیبهشت ساعت 17 نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و از روز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت از ساعت 10 صبح میزبان مردم خواهد بود.
وی ضمن تقدیر از مدیریت شهری در همکاری و اطلاع رسانی مناسب در برگزاری نمایشگاه گفت: تا به امروز با همکاری مدیریت شهری و شورای شهر تهران کارها مطابق زمان بندی پیش رفته است. از سه شنبه هفدهم مجموعه ناشرانی که غرفه های خود ساز داشتند وارد نمایشگاه شدند و از روز شنبه سایر ناشران توانستند غرفه هایشان را تحویل بگیرند.
 قائم مقام نمایشگاه کتاب  از حضور بیش از 2800 ناشر در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه و 170 ناشر خارجی از 32 کشور در بخش بین الملل و ناشران خارجی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار همه ناشران شرکت کننده در نمایشگاه در فضای مسقف جانمایی شدند و هیچ سازه موقتی برای ناشران کشور فراهم نشده است و سازه ها یا برای استراحتگاه یا فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده اند. 
وی تاکید کرد: ما نگران جمعیتی که امسال به نمایشگاه خواهد آمد هستیم. بعد از نمایشگاه قرآن این ذهنیت تثبیت شد که نمایشگاه کتاب امسال فوق العاده با جمعیت رو به رو خواهد شد. شعار نمایشگاه امسال «با کتاب سلامتیم» است تا کمک کنیم فضای افکار عمومی جامعه رها شود از موضوع مسائل و خدشه هایی که بیماری نامبارک کرونا داشت و هم اینکه فضای جدیدی را برای فضای عمومی کشور رقم بزنیم.
رمضانی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب بی تردید بزرگترین رویداد فرهنگی متمرکز کشور در همه حوزه ها است. امیدواریم این نمایشگاه نمایشگر نظم، ارامش، انظباط و بهره مندی مطلوب و دسترسی اسان باشد.
 
در طول نمایشگاه کتاب حال مردم را خوب کنیم
در ادامه این نشست علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از اسفندماه سال گذشته دستگاه ها کنار هم قرار گرفتند تا میزبانی مناسبی را از این رویداد فرهنگی داشته باشند. هماهنگی ها بسیار خوب پیش رفته است.
وی ادامه داد: بعد از دو سال انزوای مردم در خانه ها و مریض داریشان این اولین رویداد و به عبارتی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است لذا ضرورت دارد تا دست به دست هم دهیم تا کاری کنیم مردم در طول این چند روز که در نمایشگاه حضور پیدا می یابند حال خوبی پیدا کنند و پذیرایی مناسبی از آنها صورت گیرد. 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود که دولت عزم کرده تا جراحی اقتصادی را که سه الی چهار دوره به تعویق افتاده را به انجام برساند و هم اکنون فشار ان بر روی مردم است ما به عنوان افراد فرهنگی باید شرایط را به نحوی پیش ببریم که حداقل امیدشان بیشتر و حالشان بهتر شود.
وی در پایان بر ضرورت افزایش آمادگی ها برای برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب در سال آینده تاکید کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: