• چهارشنبه ٢١ ارديبهشت ١٤٠١-١٢:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٦٤
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تاکید بر تکمیل متروهای اقماری؛ ایستگاه‌های راه‌آهن به ایستگاه‌های مترو متصل می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت دولت برای تکمیل و ایجاد شبکه ایستگاه‌های راه‌آهن به مترو باید تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تکمیل متروهای اقماری تهران با توجه به کوچ بسیاری از مستاجران به شهرهای حاشیه‌ای تهران گفت: «طبیعی است وقتی شهرهای بزرگ، پر جمعیت می‌شوند شهرهایی در اطراف شهر مادر شکل می‌گیرد و با امکانات حمل و نقلی و امکانات خدمات عمومی یک زندگی مطلوب در محل سکونتگاه‌هایشان برقرار می‌شود. یکی از این امکانات حمل و نقل است که حتما باید وجود داشته باشد به خصوص حمل و نقل ریلی.»

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنج ساله ششم مسئولیت احداث خطوط مترو حومه‌ای به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داده شده و باید این اتفاق از طریق این شرکت محقق شود، گفت:‌ «در بودجه سال 1401 دولت مبالغی برای متروی پرند پیش‌بینی شده که این توسعه صورت بگیرد و در اسلام‌شهر و ورامین نیاز به اتصال مترویی دارند و دولت باید از طریق راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این اتصال و یکپارچکی متروی شهری با ایستگاه‌ها را دنبال کند، زیرا نمی‌توانیم با مدل راه‌آهن، مردم بخشی از راه را بیایند و پیاده شوند و مسافتی را طی کنند تا به یک ایستگاه مترو برسند و به این شکل محدودیت نخواهد داشت. لذا باید با مترو یکپارچه باشد و این موضوع در قانون است و جزو تعهدات راه‌آهن جمهوری اسلامی است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به این تعهدات عمل کنند.»

مقاومت تاریخی در برابر پرداخت سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی
وی درخصوص مقاومت پرداخت سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی نیز توضیح داد:‌ «این یک سابقه تاریخی دارد. از زمانی که این قانون مصوب شد و پیگیری‌هایی که کردیم سهم شهرداری تهران کمتر از 10 درصد چیزی که باید به آن داده می‌شد پرداخت کردند. وظیفه شهرداری است که مطالبه‌گری و پیگیری کند؛ چون به قانون نیاز نداریم و قانون وجود دارد و پیگیری اجرایی و کار میدانی نیاز دارد که همکاران در شهرداری تهران پیگیر این هستند. با توجه به رابطه خوب شهرداری با دولت ان‌شاالله بتوانند این موضوع را حل کنند و امیدواریم در دولت جدید و این مدیریت شهری که با هم هماهنگ هستند قانون به شکل مطلوب اجرا شود.»
 
تشکری هاشمی درخصوص کسر اعتبار از بلیت‌های مترو بیش از سقف مصوب شورای شهر تهران هم توضیح داد:‌ «حداکثر مبلغ مربوط به بلیت تک نفره است و اگر کسی برای تردد درون‌شهری از این حداکثر برایش در پیمایش اتفاق بیفتد، نمونه‌اش را به شورا ارائه کند حتما پیگیری می‌کنیم؛ یا اشتباه شده یا نقص سامانه است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: