• سه شنبه ٢٧ ارديبهشت ١٤٠١-١٧:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٨٨
محمد آخوندی

روابط عمومی مخابره کننده پیام خدمت به مردم است

 
 
روز روابط عمومی را باید بهانه ای برای تقدیر و تشکر از  فعالان این حوزه بویژه کارکنان خدوم روابط عمومی شورای شهر و شهرداری تهران دانست که علاوه بر انجام نقش خود در معرفی سازمان به عموم شهروندان، زبان گویای پایتخت نشینان در مواجهه با مشکلات و چالش ها هستند. به عبارتی روابط عمومی یک جاده دو طرفه است که می تواند با داشتن برنامه ای جامع و متنوع نه تنها مسیر مدیریت شهری در رسیدن به مقصود که همان ارائه خدمات مطلوب به مردم است، را هموار سازد بلکه اعتماد عمومی را نسبت به این مجموعه کلان افزایش دهد.
توجه به این نکته ضروری است که رسیدن به این مهم نیازمند تخصص فردی و تیمی است چرا که در غیر این صورت روابط عمومی صرفا تبدیل به ابزاری برای معرفی مدیران خواهد شد و نمی تواند به وظیفه ذاتی خود عمل کند.
مسائل شهری دارای تنوع و پیچیدگی های گسترده ای است لذا متعاقبا ایده ها و نظرات درباره مسائل پیرامونی آن دارای تنوع و کثرت است، پس روابط عمومی باید بداند در قبال این مسائل چگونه  باید عمل کند، چگونه با توجه به پیام های مخابره شده به صورت هم زمان پیگیر مشکلات مردم و سازمان باشد، چگونه به اغنای عمومی بپردازد و چگونه با استفاده از فن آوری های جدید خود را در گردونه اطلاع رسانی و خبر محفوظ نگاه دارد.
طی بیش از هشت ماه که از عمر مدیریت شهری می گذرد چالش ها، شایعات و موضوعات خلاف واقع متعددی از سوی برخی جریانات که پیش از این مدیریت شهر را بر عهده داشتند و چیزی جز سکون و بی تحرکی برای شهر به ارمغان نیاورده بودند، خط دهی  و طراحی شده  که در مواجهه با این دست از موارد نقش روابط عمومی جهت تنویر افکار عمومی و بیان حقایق حائز اهمیت بوده است. 
مردم در مدیریت شهری جدید نیازمند آرامش و دریافت خدمات مناسب برای رسیدن به یک شهر مطلوب هستند همانطور که این مطالبه به حق در مدیریت جهادی 12 ساله شهر شکل گرفت و امروز بیش از گذشته بر آن تاکید دارند. روابط عمومی برای رسیدن به این خواسته مهم و اساسی مردم باید با در اختیار قراردادن اطلاعات شفاف، آنان را از بلاتکلیفی در بازار داغ شایعات دور نگاه داشته و این امید مبتنی بر واقعیت را به بطن جامعه تزریق کند که مدیریت شهری برای ارائه خدمات به پایتخت نشینان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: