• دوشنبه ٢ خرداد ١٤٠١-١٢:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٣٢٢
همزمان با برگزاری نخستین اجلاس مجمع کمیسیون های شهرسازی استان تهران:

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به ریاست مجمع کمیسیون های معماری و شهرسازی شوراهای استان تهران انتخاب شد

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، به ریاست مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران انتخاب شد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اولین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری استان تهران در روز دوم خرداد ۱۴۰۱ در تالار مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد.
مهدی هدایت دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در آغاز این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس برای بررسی مشکلات شهرهای استان تهران تشکیل شده است و اولین مشکل شهرهای استان تهران، افزایش جمعیت است که در عرض ۱۰۰ سال از ۲۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۴ ملیون نفر رسیده است که ۱۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.
او افزود: این امر سبب کمبود امکانات در استان شده است.
دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در ادامه تاکید کرد: برعکس آنچه که رایج است، استان تهران پایین ترین سطح سرانه خدماتی را داراست و شهر دچار کمبود ۹ هزار هکتار فضای خدماتی است.
هدایت گفت: از سال ۱۳۳۵ که استان تهران کمتر از ۴ شهر بود، رسیدیم به ۵۲ شهر در استان تهران که عموم این شهرها از کم ترین امکانات شهری برخوردار نیستند و این درحالیست که بافت شهری رو به فرسودگی است و ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه نشینی در تهران مواجه هستیم.
او همچنین متذکر شد: نادیده نگیریم که تهران با ۳ گسل بسیار بزرگ مواجه است که تکانه هرکدام میتواند فاجعه بسیار عظیمی ایجاد کند و می‌تواند جان حدود ۸۰۰ هزار نفر را تهدید کند.
مشکل دیگر اینست که استان تهران دچار کمبود آب و فرونشست زمین است 
لذا این مجمع برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده اند.
گفتنی است در این نشست انتخابات رییس، نایب رییس و دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای شهرهای استان تهران صورت گرفت و جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با ۲۷ رای به ریاست این مجمع انتخاب شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: