• دوشنبه ٢ خرداد ١٤٠١-١٧:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٣٢٨
مهدی بابایی خبر داد :

تفویض دریافت تاییدیه ایمنی ساختمان ها به دفاتر خدمات الکترونیک و معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه شهرداری

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از تفویض دریافت تأییدیه ایمنی ساختمان‌های یک تا 6 طبقه در حال ساخت تهران به دفاتر خدمات الکترونیک و معاونت‌های شهرسازی مناطق 22 گانه خبر داد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران  مهدی بابایی درباره واگذاری موضوع دریافت تابیده ایمنی ساختمان‌ها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، اظهار داشت: در  کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر، جلسات مستمری در  این خصوص با معاونت شهرسازی، معاونت خدمات شهری و  سازمان آتش‌نشانی شهر تهران برگزار و طبق نظرات و هم‌اندیشی در کمیته مقرر شد که دریافت تأییدیه ایمنی ساختمان‌های یک تا ۶ طبقه به دفاتر الکترونیک و معاونت شهرسازی مناطق ۲۲ گانه تفویض شود.
وی با بیان اینکه تا کنون هم حوزه اجرا و هم حوزه نظارت بر عهده سازمان آتش‌نشانی قرار داشت، تاکید کرد: بعد از تفویض کار اجرا به دفاتر الکترونیک و معاونت شهرسازی مناطق ۲۲ گانه، نظارت عالیه در این حوزه همچنان توسط سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود.
بابایی درباره دریافت تأییدیه ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه نیز اظهار داشت: در خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه فعلاً هم نظارت و هم اجرا بر عهده سازمان  آتش‌نشانی شهر تهران است.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باتوجه‌ به آموزش‌هایی که  از سوی سازمان آتش‌نشانی به دفاتر ارائه شده است، اجرا و بررسی پرونده‌ها از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌شود و نظارت عالیه بر دفاتر الکترونیک از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: برای بررسی پرونده‌ها و تفویض کار به دفاتر، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در خصوص ایمنی ساختمان‌های یک تا 6 طبقه برای دفاتر خدمات الکترونیک در نظر گرفته شده است.
بابایی با بیان اینکه حدود یک درصد از ساختمان‌های تهران در سال جواز تخریب و نوسازی می‌گیرند، گفت: سال گذشته برای پنج هزار پرونده جواز تخریب و نوسازی صادر شده و امیدواریم این تعداد به 10 هزار پرونده برسد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت این است که سازمان آتش‌نشانی اقدامات پیشگیرانه را برای کلیه ساختمان‌هایی که در شهر هست، انجام دهد، عنوان کرد: از سازمان آتش‌نشانی خواستیم که به یک میلیون ساختمان که در سطح شهر تهران است توجه ویژه داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه را برای آنها انجام دهد. 
به گفته وی، ساختمان‌های ناایمن به ساختمان‌های پرخطر و میان خطر دسته‌بندی‌شده‌اند و در حال حاضر اولویت آتش‌نشانی توجه به ایمنی ساختمان‌های پرخطر است که اغلب شامل پاساژهای قدیمی است و یکی از دلایلی که پیشرفت ایمن‌سازی ساختمان‌ها در سال‌های گذشته کمتر بود، این است که آتش‌نشانی ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت را پیگیری می‌کرد.
وی با تاکید بر اینکه با این تفویض اختیار، سازمان آتش‌نشانی زمان بیشتری برای توجه به ساختمان‌های ناایمن خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که 17  نفر از کارکنان آتش‌نشانی کار اجرا و ارائه تأییدیه ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت در ابرشهر تهران را انجام می‌دادند که با تفویض اختیار، گام مهمی در راه کاهش زمان صدور پروانه ساخت، سرعت بخشیدن به کار شهروندان و رعایت اصول ایمنی برداشته می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: