• سه شنبه ١٠ خرداد ١٤٠١-١٢:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٤٠٤
مظفر در واکنش به گزارش ایمنی ساختمانها در پایتخت: 5-67

ضرورت پایبندی نظام مهندسی به تعهدات کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: پایبندی سازمان نظام مهندسی تهران به تعهدات در زمینه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر در صحن شورا پس از استماع گزارش سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: تفاهماتی در ادوار مختلف مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی منعقد گردیده که مقرر شده بود سازمان نظام مهندسی ، ظرف حداکثر ۶ روز کاری نسبت به تعیین ناظر پلاک ثبتی که درخواست صدور پروانه دارد اقدام نماید. اما بعضاً سازمان نظام مهندسی تهران زیر بار اجرای این تعهد نمی رود و  موجب تطویل صدور پروانه می شود.
مظفر با اشاره به عدم شفافیت فرآیند ارجاع و تعیین مهندس ناظر برای مالکین افزود: جهت املاک بالای ۳۵۰۰ متر مربع، یک شرکت دارای صلاحیت بجای شخص عهده دار مسئولیت نظارت می شود اما در اینکه ناظر حقوقی بنا به نظر مالک از شرکت های واجد صلاحیت انتخاب شود و یا ناظر ارجاعی توسط سازمان نظام مهندسی تعیین شود، وحدت رویه ثابتی دیده نمی شود. مقرر شده بود که این فرآیند شفاف شود و در سامانه شفافیت شهرداری تهران نیز اعلام شود.
وی تاکید کرد: تعرفه حق الزحمه ناظرین جهت نظارت بر ساخت پلاک های فرسوده، نصف محاسبه می شود و عملاً هیچ ناظری حاضر نیست ظرفیت نظارت خودش را به اینگونه املاک تخصیص دهد، با این رویکرد می بایست ظرفیت ناظرین پلاک های فرسوده  افزایش یافته و جبران گردد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: