• دوشنبه ٢٣ خرداد ١٤٠١-١٣:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٤٤٩
سید محمد آقامیری:

حذف آزمایش «ژئوتکنیک» در صدور پروانه اصولی نیست

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: حذف آزمایش «ژئوتکنیک» در صدور پروانه اصولی نیست.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ حجت الاسلام سید محمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در نشست واکاوی ابعاد فنی،اداری  و حقوقی حادثه فروریزش بخشی از ساختمان متروپل  و تبیین خط مشی پیشگیری در شهر تهران که با حضور کارشناسان و اساتید حوزه ساختمانی برگزار شد اظهار کرد: پس از وقوع حادثه متروپل  بررسی های زیادی صورت گرفت و نقطه نظرات  مختلف در ابعاد این حادثه مطرح شد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که باید بررسی شود  نقش شورای اسلامی شهر تهران  در زمینه پیشگیری از چنین حوادثی چه می تواند باشد؟
وی افزود:  در وقوع چنین حوادثی نقش نظام مهندسی نیز بسیار مورد بررسی قرار می گیرد  و سعی داریم بر این دو موضوع کلیدی بررسی کارشناسی داشته باشیم.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید خلا های قانونی برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی با پشتیبانی دستگاه قضایی حل شود البته در جلسه اخیر با رییس قوه قضاییه این موضوع مطرح شد و مقرر شد پیگیری های لازم انجام شود.
آقا میری ادامه داد: در بازدیدی که از حادثه متروپل  آبادان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که موضوع نظارت آزمایشگاهی به صورت جدی مطرح  نیست که این موضوع می تواند در پیشگیری از وقوع حادثه موثر باشد ؛ لذا تصور بر این است که اگر  در حادثه مترو پل آبادان یک ناظر آزمایشگاهی فعالیت داشت با توجه به مشکلات موجود اجرا پروژه متوقف می‌شد؛ زیرا در تمامی طبقات وضعیت جوش نامناسب دیده می‌شد و اسکلت ساختمان تاب آوری لازم را نداشته است.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر حذف آزمایش ژئوتکنیک در صدور پروانه صورت گرفته که ما در شورا مخالف این موضوع هستیم زیرا نباید از کیفیت کار زده شود تا زمان صدور پروانه  سرعت بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: