• سه شنبه ١٤ تير ١٤٠١-١٤:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦١٨
نرگس معدنی پور

پیشرفت‌های امروز شهر مرهون صاحبان قلم است

خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد کرده که این نشان از حرمت و جایگاه والای قلم در دین مبین اسلام دارد.

باید قلم را زبان دوم انسان و عصاره دانش، اندیشه و معرفتش دانست. به عبارتی قلم بخشی از هویت انسان است که خداوند به آن قسم می‌خورد.

یقینا آنچه جامعه انسانی به عنوان معرفت، پیشرفت و ترقی در ثمره حیات خود به یادگار گذاشته همگی تکیه بر جایگاه قلم و صاحبان قلم دارد و اگر این نعمت خدادادی نبود امروز شاید بسیاری از گنجینه‌های دانش و معرفت در پستوی تاریخ به فراموشی سپرده می‌شد.

به عبارتی بهتر با قلم می‌توان آنچه بر جهان و جهانیان گذشته را بر صفحات تاریخ ثبت و برای همیشه جاودانه ساخت.

آنچه امروز از آن به عنوان فرهنگ، اجتماع و شهر نام برده می‌شود مرهون قلم است تا روز به روز با نگارش تجارب بستری جدید در پیش روی اجتماع انسانی قرار گیرد و فضایی فراهم آید تا زندگی برای مردم در فضایی مناسب‌تر شکل گیرد.

امروز ما امانتدار گذشتگانیم. کسانی که برای ساخت شهری بهتر تلاش کردند و امانتی را در اختیار ما گذاشته اند که آیندگان چگونگی نگهداری از آن و ایجاد روند رو به رشد در آن را از ما مطالبه خواهند کرد. ما وظیفه داریم تا در مدیریت شهری مسیری را ریل گذاری و هدفی را ترسیم کنیم که شرمنده آیندگان نباشیم. امروز قلم‌ها می‌نویسند از آنچه که ما در دوران تصدی کرده‌ایم و فردا این خطوط ثبت شده در تاریخ معیار سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

روز قلم فرصتی است مناسب برای تجلیل از اهالی قلم و فرهیختگانی که با اندیشه و قلم خود امروز را ماندگار و به ما یادآوری می‌کنند که تاریخ فراموش شدنی نیست. این روز ارزشمند را به همه اندیشمندان صاحب قلم به ویژه دلسوزان مدیریت شهری تبریک عرض می‌نمایم.

*رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: