• سه شنبه ٢٨ تير ١٤٠١-١٣:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٢٢
از سوی آخوندی صورت گرفت؛ 6-79

معرفی حسابرسان منتخب شورا برای حسابرسی سال مالی 1400 شهرداری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران حسابرسان منتخب شورا را برای حسابرسی سال مالی 1400 شهرداری تهران معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و نهمین جلسه این شورا در بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال های 1400 و 1401 شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته بیان داشت: این طرح به صورت عادی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد. 
وی با بیان اینکه فرایند حسابرسی جز وظایف اصلی شورای شهر است، گفت: برای اینکه بتوانیم حسابرسی ها را به روز کنیم تلاش شد تا تکلیف حسابرسان سال های 1400 و 1401 زودتر مشخص شود بر همین اساس در روزهای پایانی سال 1400 از طریق فراخوان عمومی که در روزنامه همشهری نیز منتشر شد با در نظر گرفتن چند شرط از حسابرسان دعوت به عمل آمد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارسال رزومه به منظور شناسایی حسابرسان کارآزموده برای واگذاری مسئولیت حسابرسی شهرداری تهران اذعان داشت: با بررسی شرایط حسابرسان از جمله داشتن رتبه «الف» در جامعه حسابداران کشور، اهلیت داشتن، محل استقرار در تهران بودن و نیز با بررسی سوابق اجرایی موسسه حسابرسی و همچنین برسی گزارش های قبلی حسابرسان در سال های گذشته و کیفیت گزارش آنها و نوع تعامل با شهرداری تهران در سال های قبل حسابرسانی از بین متقاضیان این امر انتخاب و به صحن شورا معرفی شدند.
آخوندی در ادامه به جلسه رئیس شورای اسلامی شهر تهران با افراد انتخاب شده از جامعه حسابداران رسمی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در این جلسه مشکلات موجود در زمینه حسابرسی سال 1399 و 1400 مطرح و مقرر شد تا بر اساس توافقی که قبلا در دوره سوم مدیریت شهری نیز انجام شده بود و با توجه به ابلاغیه جدید وزیر محترم کشور در مورد گزارش های حسابرسی برای 1400 فعالیت ها به انجام برسد ضمن اینکه تفاهمی با مجموعه شهرداری صورت گرفت تا از دوباره کاری و صرف هزینه اضافی جلوگیری و سرعت در اخذ گزارش ها افزایش یابد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت: برای حسابرسی سال 1401 نیز صرفا از آن دسته از حسابرسانی بهره خواهیم برد که داری رتبه «الف» هستند. در این زمینه نیز با شهرداری هماهنگ می کنیم که دوباره کاری صورت نگیرد چرا که جامعه حسابداران رسمی این دوباره کاری نخواهد پذیرفت و برای یک مجموعه دو گزارش مختلف ارائه نمی دهد.
آخوندی در ادامه به تبصره های در نظر گرفته شده در این طرح اشاره کرد و گفت: در تبصره یکم این طرح آمده است که شهرداران مناطق، روسای سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته و معاونین شهردار و مدیران کل واحدهای ستادی مورد حسابرسی مکلف به همکاری لازم برای اجرای دقیق حسابرسی و انجام عملیات رسیدگی و بررسی اسناد توسط حسابرسان منتخب شورا هستند و می بایست اسناد و مدارک مورد نیاز را در اختیاران حسابرسان قرار دهند و پشتیبانی لازم برای انجام حسابرسی در واحدها را معمول نمایند.
وی ادامه داد: در تبصره 2 آمده که حسابرسان منتخب شورا موظف اند هرگونه محدودیت در رسیدگی به صورت های مالی شهرداری را در اسرع وقت به شورای شهر اعلام کنند. همچنین در تبصره سوم قید شده است که کلیه قراردادها با موسسات حسابرسی صرفا توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام می شود و حق الزحمه آنها از محل اعتبارات مصوب بودجه شورا پرداخت خواهد شد و هرگونه عقد قرارداد دیگری ممنوع است و همینطور نباید از خدمات این موسسات حسابرسی در دوره حسابرسی استفاده شود.
آخوندی بیان کرد: در تبصره 4 ذکر شده که کمیسیون برنامه و بودجه مکلف شده تا هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت را به شورا ارائه کند.
در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به معرفی اسامی و ماموریت های شرکت های حسابرسی برای سال 1400 اشاره کرد و گفت: موسسه حسابرسی «رازدار» برای سال 1400 مسئول حسابرسی مناطق یک، دو، سه، چهار، شش، نه، یازده، دوازده، سیزده، چهارده، شانزده، هفده، هجده، نوزده، بیست و یک و ستاد معایه فنی خودرو است و همچنین موسسه حسابرسی «نکونگرش» برای سال 1400 حسابرسی مناطق پنج، هفت، هشت، ده، پانزده، بیست، و بیست و دو را بر عهده دارد. 
آخوندی بیان داشت: موسسه حسابرسی «اطمینان بخش» برای سال 1400 حسابرسی اداره کل پشتیبانی، اداره کل امور مالی و اموال، انبارگردانی، تلفیق بودجه، شورای شهر، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، سازمان بسیج شهرداری تهران، معاونت فنی و عمران، راهنمایی و رانددگی، حراست کل، مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان بازرسی را می بایست انجام دهد و همچنین به موسسه حسابرسی «شاخص اندیشان» برای سال 1400 مسئولیت حسابرسی سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت پیام رسا، شرکت بهره برداری راه آهن شهری، شرکت راه آهن شهری مترو و شرکت شهر سالم سپرده شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: موسسه حسابرسی «بهمند» برای سال 1400 حسابرسی سازمان بازنشستگی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و شرکت ارتباطات مشترک شهر را بر عهده دارد و همچنین موسسه حسابرسی «ارقام نگر آریا» برای سال 1400 می بایست حسابرسی سازمان فن آوری اطلاعات، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، شرکت خدمات کالای شهروند، شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان آتش نشانی، سازمان ورزش و تندرسی، شرکت برج میلاد و شرکت کنترل ترافیک  را به انجام برساند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: موسسه حسابرسی «داریا روش» برای 1400 حسابرسی سازمان املاک و مستقلات، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت توسعه مجتمع ایستگاه مترو و شرکت خاکریز آب را انجام خواهد داد و موسسه حسابرسی «کاربرد ارقام» برای سال 1400 حسابرسی سازمان بهشت زهرا، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر را پذیرفته اند.
آخوندی ادامه داد: موسسه حسابرسی «پارس ارکان تراز» برای سال 1400 می بایست حسابرسی سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران را انجام داده و همچنین موسسه حسابرسی «آزمون پرداز» مسئولیت حسابرسی سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، سازمان رفاه، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و شرکت همشهری را بر عهده دارد.
وی اذعان داشت: موسسه حسابرسی «آذرین حساب» برای سال 1400 حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، سازمان عمرانی مناطق، شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و حریم بان را انجام خواهد داد و موسسه حسابرسی «امین محاسب پارس» مسئولیت حسابرسی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، شرکت بهره برداری نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب و شرکت یادمان سازه را پذیرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: شرکت حسابرسی «مفید راهبر» برای سال 1400 حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و موسسه حسابرسی «حافظ گام» برای سال 1400 حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر و موسسه رایانه شهر و نهایتا موسسه «هوشیار ممیز» برای سال 1400 حسابرسی شرکت سرمایه گذاری شهر، شرکت فن آوران شهر و شرکت نوسازی عباس آباد را برعهده خواهند داشت.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد برای انتخاب حسابرسان سال 1401 مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران پس از برگزاری جلسه مشترک و اخذ نظرات سایر اعضای شورا در جلسه بعدی در این خصوص تصمیم گیری انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: