• سه شنبه ٢٨ تير ١٤٠١-١٥:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٢٩
آخوندی در صحن شورای شهر: 13-79

مدیریت پنجم شهری به وظیفه خود در حسابرسی ها عمل نکرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت پنجم شهری به وظیفه خود در خصوص حسابرسی ها عمل نکرد از تجمیع اطلاعات حسابرسی 4 ساله واحدهای زیر مجموعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی شهرداری منطقه سه برای سال های مالی 1396 لغایت 1399 اختصاص یافت محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به بند 30 ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شورای اسلامی کشور نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و همه زیر مجموعه های آن بر عهده شورا است که این مهم با انتخاب حسابرس رسمی اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: متاسفانه در 4 سال مدیریت پنجم شهری این وظیفه ذاتی شورا انجام نشد. بعد از شروع کار شورای ششم با تاکیدات مهندس چمران رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران ما کارگروه ویژه ای تشکیل شد و آقای دکتر مظفر و کمیته بودجه و نظارت مالی و همینطور اقای باقرنژاد دبیر کمیسیون جلسات متعددی را برای ساماندهی گزارشات حسابرسی برگزار کردند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گزارش های حسابرسی مربوط به سالهای 1396 تا 1399 وجود نداشت تلاش شد تا با برگزاری جلساتی جمع آوری اطلاعات از حسابرسان محقق شود. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که برخی از دوستان کار را شروع نکرده و برخی شروع کرده اما کار را به اتمام نرساندند و برخی کار را انجام داده اما گزارشی ارائه نکرده بودند لذا با تلاشی مضاعف سعی شد تا این گزارش ها جمع آوری شود.
آخوندی ادامه داد: بیش از 300 گزارش حسابرسی مربوط به 4 سال گذشته آماده شده و بیش از 1000 صفحه پاور پوینت در این خصوص آماده گردیده و بر اساس آنچیز که بررسی شد بیش از 3 هزار نفر ساعت در کمیسیون کار کارشناسان برای تجمیع، تلفیق، استخراج و بندهای تکلیفی که برای شهرداری باید ارائه شود انجام شد و هم اکنون این موارد آماده است.
وی با بیان اینکه از آنجا که طی 4 سال گزارش حسابرسی قرائت نشد لذا تصمیم بر این گرفتیم تا گزارش ها را تجمیع کنیم، بیان داشت: پیشنهاد ما این است تا برای هر یک از مناطق و واحدها بین 10 تا 15 دقیقه حسابرس در صحن شورا جمعبندی ارائه کند و یکی از اعضای کمیسیون به ترتیب در هر جلسه اهم مطالب را ارائه نمایند. همچنین  شهردار نیز حداکثر 5 دقیقه توضیح دهند. پیشنهاد ما این است که نهایتا در مورد این مسائل دو نفر از اعضای شورا صحبت کنند تا با این روال در هر جلسه بتوانیم 4 منطقه و سازمان را بررسی کنیم با این وجود ما برای بررسی حسابرسی ها نیاز به 20 جلسه داریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: