• يکشنبه ٢ مرداد ١٤٠١-١٢:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٥٢
معدنی پور در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران: ۵-۸۰

چرا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی درردیف کارکردهای تجاری لحاظ می شود؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرا باید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی درردیف کارکردهای تجاری لحاظ شود؟ گفت: سیاست های تشویقی و حمایتگرانه یکی از نیازهای اساسی حوزه فرهنگی است.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران  در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تبيين مسائل و سياست های  امورمالياتی کشور و ارتقاء سطح تعاملات سازمان امور مالياتی و مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.
در همین خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی در راستای حصول به تحقق حدنصاب های لایحه بودجه عمومی سال 1401 مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه با محوریت شفافیت و کارآمدسازی باعث شد تا درامدهای مستقیم که به وصول مازاد بر درامدهای تعیینی سال قبل برای 12 درصد از مشاغل پر درآمد و عدم بدهی مالی برای بالغ بر 30 درصد کسب و کارهای کوچک مقیاس و فاقد سوددهی منجر گردید.
وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از منظر سازمان امور مالیاتی در ردیف کارکردهای تجاری محسوب می شود و فروش و ارائه محصولات و خدمات فرهنگی با معیار درآمدهای تجاری منظور می گردد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به تقلیل و تنزل بودجه های مصوب حوزه فرهنگی از یک طرف و عدم ترغیب سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی و مردمی به ویژه در دوران پسا کرونا در حوزه فرهنگی از طرف دیگر، تعامل و تساهل سازمان امور مالیاتی در منظور کردن کارکردهای کسب و کارهای فرهنگی به مانند امور خدماتی در محاسبه مالیات های مستقیم و تکلیفی را می طلبد که می تواند به منزله سیاست های تشویقی و حمایتگرانه در این زمینه درنظر گرفته شود.
معدنی پور گفت: سوال اين است که چرا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ می شود؟

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: