• يکشنبه ٢ مرداد ١٤٠١-١٦:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٦٤
اقراریان خواستار شد: 17-80

ارائه گزارش شهرداری از پیامدهای اجرای قانون ارزش افزوده جدید

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط شورای نگهبان خواستار ارائه گزارش شهرداری تهران از آثار و پیامدهای اجرای این قانون در درآمدهای شهرداری و دریافت تسهیلات شد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران در خصوص تایید قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط شورای نگهبان اظهار داشت: با عنایت به تصویب لایحه دوفوریتی درآمدهای پایدار و درآمد شهرداری ها و دهیاری ها از این ردیف درآمدی ضروری است شهرداری تهران گزارشی از اقدامات به منظور حفظ حقوق شهرداری ها و تاثیرات آن بر درآمدهای شهرداری به شورا ارائه دهد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تغییر برخی فرایند های قانونی در تصویب عوارض و اخذ هرگونه تسهیلات مواد قانونی جدید در بودجه 1402 و سایر اقدامات مرتبط با اصلاحات قانون مد نظر قرار گیرد.
اقراریان با بیان اینکه  این قانون است و مدیریت شهری موظف عمل به آن است؛ افزود: ما شاهد بودیم برخی اختیارات شوراها که مربوط به بند  16 و 26 ماده 80 است با محدودیت ایجاد شده است.  اما آنچه را که متذکر می شوم ناظر به بخشی از تغییر و تحولات درحوزه تصویب عوارض است که باید شهرداری مورد توجه قرار دهد.
وی اظهار داشت: شهرداری ها باید قبل از تصویب هرگونه تسهیلات نسبت به پیش بینی و تصویب آن در بودجه سالانه خود، سازمان ها و موسسات وابسته اقدام کنند. همچنین میزان بازپرداخت تسهیلات باید به گونه ای باشد که نسبت اصل و سود تسهیلات دریافتی هرسال به اضافه مانده بدهی از زمان تصویب قانون از یک سوم عملکرد بودجه سال قبل بیشتر نباشد. البته موارد مستثنی از این ماده به صورت موردی با پیشنهاد شهردار به تصویب شورا و تایید وزارت کشور می رسد.
اقراریان افزود: بنابراین خواستارم تا شهرداری مشخص کند که پیامدهای های این قانون در درآمدهای شهرداری چه میزان است و این قانون در تدوین بودجه سال آینده مد نظر قرار می گیرد و همچنین تسهیلاتی که شهرداری دریافت می کند به چه میزان است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: