• چهارشنبه ٥ مرداد ١٤٠١-١٤:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٩٧
احمد صادقی در گردهمایی بزرگ دوامیان: 

حضور داوطلبان طلایی ترین لحظات امداد رسانی در بحران ها است / من یک دوامی هستم

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تمامی جهان به تجربه ثابت شده است در ساعات اولیه بحران ها ساختارهای رسمی توان یاری رساندن به مصدومان را در سطح محلی نداشته و این گروه های محلی و خود مردم بوده اند که یاری گر و نجات بخش بوده اند.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گردهمایی بزرگ دوامیان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیر هادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور ، علی نصیری رییس سازمان مدیری و پیشگیری از بحران تهران و جمع کثیری از داوطلبان واکنش اضطراری محله (دوام) در برج میلاد برگزار شد.
احمد صادقی در این مراسم با بیان این جمله که من هم یک دوامی هستم و به دوامی بودن خود افتخار می کنم گفت:  من از سالها پیش که توفیق داشتم در مجموعه هلال احمر خدمت کنم و چه در سال های طلایی که در مجموعه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مسئولیت داشته ام و تا امروز که به عنوان نماینده مردم شریف ری، تهران و تجریش در خدمت شهروندان فهیم تهرانی هستم، همواره بر این باور بوده ام که می بایست شهر را به دست مردم سپرد و در تمامی مراحل از برنامه ریزی تا اجرا و نظارت  خود مردم نقش آفرین باشند و حاکمیت صرفا نقش هادی و تسهیل گر را برعهده داشته باشد .
صادقی افزود: تجربه درخشان واگذاری امور به مردم را میتوان در هیئات دید . زیرا که برگزاری برنامه و اقدامات از دل برآمده شهروندان باعث بقا و تکرار این گونه برنامه هاست مثل دهه محرم و جشن نیمه شعبان که قرن ها و سالهاست که با مخالفت های گوناگون حاکمان جور رو به رو بوده اما به همت خود مردم برپا و زنده مانده است .
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مهم در موضوعی مانند  مدیریت بحران بیش از پیش به چشم می خورد و ضروری است زیرا همان گونه که در تمامی جهان به تجربه ثابت شده است در ساعات و روزهای اولیه بحران ها ساختارهای رسمی  توان یاری رساندن به مصدومان را در سطح محلی نداشته و این گروههای محلی و خود مردم بوده اند که یاری گر و نجات بخش بوده اند .
صادقی خاطر نشان ساخت: به همین جهت سالهاست که گروههای مردمی ، تشکل های مردم نهاد و گروههای جهادی بار اصلی بحران ها را به دوش میکشند و لازم است تا ساختارهایی همانند مدیریت شهری این فرصت را برای گروههای مردمی ایجاد کنند که آموزش های تخصصی و مطابق با استانداردهای روز را در کنار مشارکت داوطلبانه خود کسب کرده و با بهره گیری از ظرفیت های هوشمند امکان ثبت و جبران خدمات داوطلبانه شهروندان از ظرفیت ها و امکانات شهری فراهم شود و همچنین بسترهایی برای مشارکت نخبگان و دانشمندان جوان جهت ایجاد مجموعه های دانش بنیان مشارکت جو فراهم گردد .
صادقی گفت: اگر تجربه افتخار آفرین ایام دفاع مقدس را مرور کنیم نقش آفرینی عاشقانه و بی چشم داشت مردم شهید پرور الگویی بزرگ برای جهانیان است و تکرار این حس ارزشمند در روزهای مبارزه با بیماری منحوس کرونا نیز یادآور آن دلاور مردی ها بود که به دست آحاد مردم از کادر درمان گرفته تا نیروهای خدوم دوام رقم خورد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: