• پنج شنبه ٦ مرداد ١٤٠١-٢١:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٠٩
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم تشریح برنامه عملیاتی ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌های ورودی تهران

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم تشریح برنامه عملیاتی دولت برای ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل ها در نقاط ورود به شهر تهران تاکید کرد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری با اشاره به سیل شب گذشته در محدوده کن تهران گفت: توپولوژی پایتخت و مشرف بودن بخش کوهستانی در بالادست تهران از یکسو و ورود ۷ رودخانه از کوهستان های بالادست به شهر تهران، طبیعتا دستگاه های متولی را مستمرا بر آن خواهد داشت که اقدامات و تدابیر فنی و اجرایی را به نحوی تعریف و ترسیم نمایند که ورود و عبور ایمن آب در شهر و نهایتا کنترل سیلاب های احتمالی میسر گردد.
وی افزود: در خصوص حادثه رخ داده نیز نظر به اینکه در بالادست شهر تهران بوده، وزارت نیرو و وزارت جهاد متولی اصلی کنترل و مدیریت رودخانه ها و مسیل های بالادست شهر تهران بوده و مدیرت شهری نیز در حیطه جغرافیای درون شهر تکالیف خود را مستمرا انجام می دهد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون می بایست به دقت نحوه عملکرد تأسیسات و سازه های آبخیزداری موجود و توسعه تاسیسات مذکور توسط دولت از یکسو و نیز اقدامات آب منطقه‌ای در خصوص لای روبی، پاکسازی، بهسازی و ایمن سازی رودخانه ها و مسیل های بیرون از شهر و ورودی به تهران را بررسی کرد تا به تحلیل دقیق‌تری از وضعیت رخ داده دست بیابیم.  
وی تاکید کرد: نکته قابل تامل آنکه علاوه بر رودخانه کن، رودخانه های متعدد دیگری نیز از کوهپایه‌های بالادست وارد شهر می گردند و اساسا نیاز است که به شکل دقیق برنامه عملیاتی جهت کنترل جریان‌های واریزه‌ای و ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نقاط ورود به شهر را برای مدیریت شهری تشریح شود. ان شاءالله در جلسه هفته آتی صحن شورای شهر این مهم به جدیت پیگیری و مطالبات شهروندان به دقت از دولت و نیز مدیران شهری دنبال خواهد گردید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: