• دوشنبه ١٠ مرداد ١٤٠١-١٣:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٥٢
سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم توجه به ماهیت اسلامی-ایرانی و انقلابی در برج میلاد تهران

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به ماهیت اسلامی-ایرانی و انقلابی در برج میلاد تاکید کرد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون فرهنگی اجتماعی به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد برج میلاد تهران در این برج برگزار شد.
بر اساس این گزارش؛ در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران،  معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیریت برج میلاد برگزار شد، علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خوشبختانه بخش مهمی از چالش‌های فراوان مجموعه برج میلاد که موجب نگرانی و دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود با خردورزی جمعی و کار تیمی منسجم و همچنین با همکاری معاونت  اجتماعی و فرهنگب شهرداری تهران مرتفع شده است. 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه  با تاکید بر اینکه باید به مجموعه برج میلاد نگاه ویژه ای در زمینه ایرانی_اسلامی و انقلابی داشت گفت: مدیریت شهری تهران در دوره ششم مدیریت شهری علاوه بر نگاه اقتصادی  رویکرد فرهنگی را نیز  در این مجموعه دنبال می کند و  به همین منظور  ماهیت اسلامی-ایرانی و انقلابی بودن در این مجموعه مهم است،  که این موضوع مورد تاکید و مدنظر رهبر انقلاب است و از سوی دیگر جزو سیاست‌های ما در کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران است.
سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران درادامه  این جلسه تصریح کرد: لازم است برای هر سه هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی که در نگاه رهبر انقلاب تعاریف خاص خود را  دارند، تدبیری اتخاذ شود، به ویژه در شهری مثل تهران که همه نگاه مشابهی به این مسئله ندارند،  به همین منظور در برج میلاد نیز باید این سه رویکرد در اولویت قرار بگیرد و به صورت جدی دنبال شود. 
وی در ادامه جلسه از دو سیاست دیگر که همه اعضا در مورد آن متفق‌القول هستند، سخن گفت و افزود: دو مسئله مهم دیگر بحث خانواده محوری و مسجد محوری است. خانواده‌ محوری قابلیت‌های بسیاری دارد که می‌توان در تمام زمینه‌های یک پیوست  برایش در نظر گرفت؛  اما مسجد محوری کمی سخت‌تر است. باید در این مورد نگاهی خلاقانه اختیار کرد. به همین منظور طرح مسجد محوری در حال حاضر  تهیه شده و در کمیسیون مطرح خواهد شد تا تبدیل به یک مورد واحد و مشخص شود. 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران موضوع پردیس فرهنگی را مسئله مهم دیگری برای برج میلاد دانست .
نادعلی در ادامه با اشاره به  مسئله حجاب و عفاف گفت: ما واقعا در زمینه عفاف و حجاب در مدیریت شهری عقب هستیم. قرار است با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  درباره موضوع عفاف و حجاب اقداماتی انجام شود، کمااینکه در گذشته نیز انجام شده است. کارهایی از قبیل اهدای گل و غیره خوب است اما لازم است در کنارش اقدامات بیشتری صورت بگیرد. 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: لازم است در راستای هویت سازی انقلابی-اسلامی به زبان و ادبیات فارسی در این مجموعه توجه ویژه داشته باشیم. بهتر است در صورت نیاز از عناوین فاخر فارسی استفاده شود و با توجه به ماهیت بین المللی این فضا تنها در بخش‌هایی که معادل فارسی مناسبی نبود از عناوین زبان های خارجی استفاده کنیم.
بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان این جلسه از بخش های مختلف برج میلاد بازدید کرده و در جریان مشکلات و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این برج قرار گرفتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: