• سه شنبه ١٨ مرداد ١٤٠١-١٥:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٠٣
چمران در هشتاد و چهارمین جلسه شورا: 8-84

تکلیف شرایط ثبتی پرونده های باغات در صورت تجمیع باید مشخص شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک مورد پرونده پلاک ثبتی باغات متذکر شد: وقتی دو پلاک شامل یک پرونده هستند، باید تجمیع شوند و بعد رای صادر شود.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در هشتاد و چهارمین جلسه شورا یک مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
جعفر بندی شربیانی رئیس کمیته باغات کمیسیون معماری و شهرسازی درخصوص این پرونده گفت: این پرونده، ملکی شامل دو پلاک ثبتی مجموعا به مساحت 1091 متر است که نخستین پلاک ثبتی با توجه به شرایط غیر باغ و پلاک ثبتی دوم به دلیل داشتن درختان ارزشمند، باغ تشخیص داده شده است.
او افزود: در مجموع این دو پلاک 54 اصله درخت دارند.
اما احمد صادقی در مخالفت با نوع رای کمیسیون گفت: باید این دو ملک را تجمیع کرد و نمی توان جدگانه رای گیری کرد.
چمران نیز تشریح کرد: وقتی دو پلاک شامل یک پرونده هستند، باید تجمیع شوند و بعد رای صادر شود. اما اگر هم آن ها تجمیع کنیم، بابت افزایش مساحت، تعداد درختان ناکافی خواهد بود.
وی با طرح این پرسش که آیا تجمیع پلاک هایی با کاربری باغ در شهرداری تهران یا اداره ثبت انجام میشود؟ ادامه داد: ما این موضوع را مطرح کرده ایم اما هنوز پاسخ درستی دریافت نشده است. بنابراین پیشنهاد می کنم تا مشخص شدن این ابهامات تعیین تکلیف این پرونده به جلسات بعدی شورا موکول شود.
در نهایت به پیشنهاد سروری، این پرونده جهت بررسی، به کمسییون ارجاع شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: