• يکشنبه ٢٢ آبان ١٤٠١-١١:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٢٨
از سوی شهردار تهران؛۴-۱۰۵

برنامه چهارم توسعه شهرداری به شورا تقدیم شد

صبح امروز برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران از سوی علیرضا زاکانی به مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران، همزمان با یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، برنامه چهار ساله چهارم توسعه شهرداری تهران از سوی علیرضا زاکانی به شورا تقدیم شد.
طبق دستور کار نخست شورای شهر امروز شهردار تهران برای ارائه این برنامه و انجام توضیحات در خصوص برنامه چهارم توسعه در صحن شورا حضور یافت.
 
مظفر: تنها ۴۲ درصد از برنامه پنج ساله سوم توسعه اجرایی شده است
در ابتدا میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بررسی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری با بیان اینکه ۳۷۸ بند و حکم برای شهرداری از سوی شورا مصوب شده بود، اظهار کرد: مواد برنامه پنج ساله سوم در معاونت های شهرداری ۴۲ درصد انجام شده، ۹ درصد انجام نشده، ۲۹ درصد در حال انجام و ۲۰ درصد مستمر است.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از وظایف معاونت خدمات شهری انجام شده، ۱۰ درصد انجام نشده، ۲۴ درصد مستمر و ۳۶ درصد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ۵۶ درصد برنامه ها انجام شده، ۷ درصد انجام نشده، ۲۸ درصد در حال انجام و ۹ درصد مستمر است.
وی، درصد برنامه های انجام شده در معاونت مالی و اقتصاد شهری را ۴۱ درصد عنوان کرد: ۱۵ درصد برنامه سوم توسعه انجام نشده، ۲۲ درصد در حال انجام و ۲۲ درصد مستمر است.
مظفر با بیان اینکه در معاونت فنی و عمرانی ۴۵ درصد از برنامه ها انجام شده، ۱۵ درصد مستمر و ۴۰ درصد در حال انجام است، یادآور شد: با توجه به بررسی هایی که انجام شد، درصد برنامه های انجام نشده در این معاونت صفر بود.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ۶۱ درصد برنامه ها انجام شد، ۲۳ درصد در حال انجام و ۱۳ درصد مستمر است و تنها سه درصد از برنامه ها انجام نشد.
وی اضافه کرد: در معاونت شهرسازی و معماری ۴۲ درصد برنامه ها انجام شده، ۱۶ درصد مستمر، ۳۳ درصد در حال انجام و ۹ درصد انجام نشده است. همچنین در معاونت فرهنگی و اجتماعی ۱۷ درصد برنامه توسعه سوم انجام شده، ۹ درصد انجام نشده، ۴۸ درصد مستمر و ۲۶ درصد در حال انجام است.
مظفر تأکید کرد: برنامه چهارم به صورت چهارساله خواهد بود و باید این برنامه را در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.
 
زاکانی: امروز ویرانی بازار ساخت و ساز و اجاره نشینی در کشور محصول نگاه دوره قبل است
علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان حضور در  یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ارائه برنامه چهارم توسعه اظهار کرد: از شورای شهر به واسطه دو مصوبه ای که با دغدغه‌ تصویب کرد، تشکر می کنم؛ زیرا که موضوع تخفیفات عوارض، ایجاد گشایش برای زندگی مردم و ایجاد زمینه رونق در ساخت و توسعه و آبادانی این شهر از دغدغه های جدی شورای ششم است.
وی با بیان اینکه دو نگاه در مجموعه مدیریت شهری به صورت کلان از گذشته تا حال رخ نمایی کرده است، افزود: یک نگاه برای گشایش مردم و نفع و عایدی آنان است و نگاه دیگر برای گران تر کردن اداره شهر است که شرایطی را فراهم کرد که امروز ویرانی بازار ساخت و ساز و اجاره نشینی در کشور محصول آن نگاه است.
زاکانی ادامه داد: از این رو توجه شورا نسبت به ارائه تخفیفات و گشایش کار مردم به صورت نقد و اقساط بدون افزایش میزان آن- پرداخت عوارض در طول ۲۴ تا ۳۶ ماه تقسیط شده- حکایت از این دارد که دغدغه شورا و شهرداری دغدغه مردم است. به طوری که مدیریت شهری توجه دارد شهر را به سمت ارزانی، گشایش و ایجاد زمینه زندگی آرام و با آسایش و همراه با رشد مادی و معنوی سوق دهد.
شهردار تهران اضافه کرد: ما مفتخریم که امروز برنامه چهارم توسعه و آبادانی شهر را تقدیم شورا می کنیم. حدود دو ماه و نیم قبل بود که شورا ۳۴ سیاست را ابلاغ کرد که مبتنی بر این سیاست‌ها برنامه چهارم توسعه شهر تنظیم شود؛ در گذشته نیز زحماتی کشیده شده بود و برنامه سوم و ماقبل آن تنطیم شده بود اما این برنامه تفاوت های جدی با برنامه های قبل دارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: