• سه شنبه ٢٤ آبان ١٤٠١-١٥:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٤٩
تشکری هاشمی : 9-106

ترافیک پایتخت نیازمند اقدامات فوریتی است/ واحدهای مسئول در معضل ترافیک به شورای شهر فرا خوانده شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص معضل ترافیک پایتخت به دستگاه‌های مربوطه تذکر داد و گفت: وضعیت ترافیک تهران را بسیار نگران‌کننده است و در تمامی سطح شهر تهران به ویژه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، نیازمند اقدامات فوری هستیم.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و ششمین جلسه شورای شهر که صبح امروز برگزار شد در خصوص معضل ترافیک پایتخت به دستگاه‌های مربوطه تذکر داد و گفت: وضعیت ترافیک تهران را بسیار نگران‌کننده است و در تمامی سطح شهر تهران به ویژه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، نیازمند اقدامات فوری هستیم.
وی با اشاره به اینکه زمان توقف بار ترافیک در معابری از شهر تا پنج برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافتی از طریق ابزارهای رصد ترافیک، برخی مسیرها که ۲۰ دقیقه‌ای طی می‌شد، در حال حاضر عبور از همان مسیرها تا یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع، نشان‌دهنده وضعیت بحرانی ترافیک شهر تهران و نیازمند اقدامات فوریتی است، تصریح کرد: هر چند این اقدامات، اثربخشی کمتری دارند اما می‌توانند مانند یک مسکّن تا زمان اجرای برنامه‌های بلندمدت به کنترل و کاهش معضلات موجود کمک کنند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه تهران در فصل پاییز با پدیده وارونگی دما مواجه است که وخامت وضعیت هوای تهران را تشدید می‌کند، تصریح کرد: در این میان، شاهد سکوت معنادار ارگان‌های مرتبط مانند سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و سایر نهادهای متولی هستیم که هیچ اثری از آنها حتی در قالب یک پیام یا تذکر نیز نمی‌بینیم.
واحدهای مسئول در معضل ترافیک به شورای شهر فرا خوانده شوند
این عضو شورای شهر در ادامه با اعلام اینکه سیستم‌های هوشمند سنجش آلاینده‌ها دچار نقایصی هستند و به همین دلیل، در بعضی مواقع به ناچار اندازه‌گیری‌ آلاینده‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود، تصریح کرد: در شهر تهران با جمعیت شناور حدود ۱۳ و جمعیت ثابت حدود ۹ میلیون نفر، ۴ میلیون دستگاه خودرو و یک میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال تردد هستند‌.
تشکری هاشمی با اشاره به لزوم تشکیل فوری جلسه شورای ترافیک شهر تهران به عنوان مسئول تمامی مسائل ترافیکی پایتخت، اظهار کرد: شورای ترافیک باید با تشکیل جلسات اضطراری، وضعیت بحرانی ترافیک تهران را رصد کند و در خصوص آن تصمیم‌گیری کند و از مسئولان مربوطه در حوزه کاری خود نیز توضیح بخواهد.
وی با بیان اینکه لازم است واحدهای مسئول در ترافیک شهر تهران مانند سازمان ترافیک، شرکت کنترل ترافیک، شرکت کنترل کیفیت هوا، پلیس راهور و ... از سوی شورای شهر فرا خوانده شوند تا در مورد معضل بزرگ ترافیک گزارش دهند، بررسی‌ها و نتایج اقدامات گزارش دهند، تصریح کرد: در آمارها و اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، برنامه‌های عجیب و غریبی برای حل مسائل و مشکلات ترافیکی بیان می‌شود ولی تا کنون این برنامه‌ها اجرا نشده‌اند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بر لزوم راستی‌آزمایی برنامه‌های اعلام شده برای ارزیابی آنچه که وعده داده می‌شود و آنچه که به آن عمل می‌شود، خاطرنشان کرد: تمرکز ویژه شهرداری تهران برای حل بحران‌های فوریتی شهر و تخصیص منابع مورد نیاز برای انجام اقدامات ضروری در جهت حل فوری مسائل و مشکلات ترافیکی از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: