• سه شنبه ٢٤ آبان ١٤٠١-١٥:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٥٠
چمران: 10-106

مسئولان در مورد حل آلودگی هوا به وظایف خود عمل کنند

رئیس شورا در یکصدوششمین جلسه شورا نسبت به قصور مسئولان در خصوص حل معضل آلودگی هوای تهران تذکر داد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و ششمین جلسه شورا، با بیان اینکه آلودگی هوای تهران یکی از مشکلات پیچیده، دامنه دار و مسبوق به سابقه شهر تهران است، اظهار کرد: سال‌های سال است که تهران به این معضل دچار بوده و همچنان هم متاسفانه تداوم داشته و به نتیجه مثبتی نرسیده‌ایم، امیدواریم با پیشنهادات و راه حل‌هایی که ارائه می‌شود این مشکل نیز حل شود.
چمران افزود: چند روز پیش جلساتی در این باره در کمیسیون هوای اضطراری تشکیل شد که هنوز نسبت به نتایج آن و تصمیماتی که اتخاذ شده مطلع نیستیم؛ اما این جلسات باید به موقع و در زمان خودش تشکیل شود. ما برای ارائه توضیحات پیرامون اقدامات صورت گرفته در این زمینه از مسئولان دعوت خواهیم کرد، گرچه به نتیجه واقفیم.
وی افزود: راهنمایی رانندگی به عنوان یکی از مسئولان رسیدگی به این معضل می‌گوید به دلیل نبود بودجه کافی امکان حل این معضل را ندارد، مسئولان دیگر نیز هرکدام برای خود دلایل و بهانه‌هایی برای عدم انجام وظایف مربوطه دارند. از جمله اقداماتی که چندی پیش وزیر کشور در این زمینه انجام داده ارائه لایحه به کمیته رفع آلودگی و درخواست توضیح در این باره از تمام دستگاه‌هاست؛ این که چه اقداماتی در این زمینه انجام شده و چه زمان به آن نتیجه مد نظر خواهند رسید که البته بسیاری از آن‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند. تلاش ما این است که این موضوع را بار دیگر از وزارت کشور پیگیری کرده و به راه حل‌های اساسی در این زمینه دست یابیم.
رئیس شورا در ادامه با اشاره به رنگ آمیزی مکرر بلوک‌های سیمانی و جداول کنار جوی آب متذکر شد: بارها و بارها نسبت به این موضوع تذکر دادیم که این اقدام دیگر انجام نشود چرا که زمینه را برای فرصت طلبی عده‌ای فراهم می‌کند که اگر تداوم یابد تمام شهر را رنگ می‌کنند.
چمران در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این نکته که تهران با کمبود اتوبوس در شهر تهران مواجه است، بیان کرد: یکی از مسائل اساسی مردم و نه تنها تهران بلکه کل کشور، افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان اتوبوسرانی است، در حال حاضر حتی یک عدد اتوبوس هم می‌تواند موثر باشد. به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها حدود ۱۰ سال است که اتوبوسی از طریق دولت و وزارت کشور خریداری نشده است؛ بودجه‌ای که مجلس برای این منظور پیش‌بینی کرده ۹۰ میلیون تومان بوده که به جایی نمی‌رسد و نمی‌تواند مشکل گشا باشد. خوشبختانه بودجه‌های دیگری از جاهای دیگر پیش‌بینی شده است که تاکنون تعداد زیادی اتوبوس به اتوبوسرانی افزوده شده و انتظار می‌رود سهمیه تهران تا پایان سال جاری منظور شده تا بتوان مشکلی را حل کرد. درخواست ما از رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل تهران این است که با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کند.
وی در خصوص اجرای سامانه هوشمندسازی نیز گفت: هر اندازه ما به هوشمندسازی در شهرداری نزدیک‌تر شویم، سرعت و صحت عمل بهتر و بیشتری خواهیم داشت. امیدواریم موانعی که مطرح شد رفع شده و تلاش شهرداری بر این باشد که هوشمند سازی به صورت واقعی و عملیاتی انجام شود.
رئیس شورا در پایان با بیان این نکته مهمترین چالش این روزهای ما صدور پروانه است، متذکر شد: همواره بر این موضوع تاکید شده اما هنوز به مرحله مناسب و خوبی نرسیده‌ایم. همچنان صدور پروانه بسیار زمان بر بوده و رفت وآمدهای فراوانی را می‌طلبد، در حالی که می‌شود با استفاده از سیستم IT با سرعت و دقت و صحت بیشتری انجام شود.
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: