• شنبه ٦ خرداد ١٤٠٢-٢٣:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٠٤
سوده نجفی:

سازمان فاوا باید برنامه مصوب شورا را به صورت کامل اجرا کند/ کاهش آلودگی و ترافیک در گرو تحقق شهر هوشمند

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر ضمن انتقاد از عقد یک قرارداد در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران گفت: انتظار داریم برنامه‌ای که در شورای شهر برای سازمان فاوای شهرداری تهران مصوب شده است، به صورت کامل اجرا شود و این‌گونه نباشد که ۲۰ تا ۳۰ درصد از این برنامه اجرا و بقیه آن انجام نشود و یک شکست برای مدیریت شهری رقم بخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، در بازدید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران که همراه با علی‌اصغر قائمی، دیگر عضو شورای شهر صورت گرفت، گفت: موضوع نظارت یکی از موارد مهم و دارای اولویت در شورای ششم است و اعضای شورای شهر در این دوره به دنبال تحقق این مهم هستند.

نجفی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه مصوب شورای شهر برای سازمان فاوا گفت: انتظار داریم برنامه‌ای که در شورای شهر برای سازمان فاوای شهرداری تهران مصوب شده است، به صورت کامل اجرا شود و این‌گونه نباشد که ۲۰ تا ۳۰ درصد از این برنامه اجرا و بقیه آن انجام نشود و یک شکست برای مدیریت شهری رقم بخورد.

عضو شورای شهر تهران افزود: همه ما در یک سازمان به نام مدیریت شهری قرار داریم و بحث شهرداری یا شورای شهر مطرح نیست، بلکه موفقیت شورای شهر، موفقیت شهرداری است و موفقیت شهرداری را موفقیت شورای شهر می‌دانیم؛ لذا انتظار داریم که شهرداری به برنامه‌های خود و مصوب شورا عمل کند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: با توجه به گزارش ارائه‌شده به نظر می‌رسد در چند ماه اخیر، اقدام عملیاتی براساس برنامه موجود صورت نگرفته و پیشنهاد بنده این است که فردی به عنوان ناظر، موارد مد نظر سازمان‌های مختلف را پیگیری کند.

نجفی با اشاره به برخی سامانه‌های موجود در شهرداری تهران گفت: در بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف شهرداری داشتم، انتقادات زیادی به برخی از سامانه‌ها و عدم به‌روزرسانی آنها داشتند که سازمان فاوا باید این موضوع را مدیریت کند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سامانه «تهران من» یکی از سامانه‌های مورد انتقاد شهروندان است که بر اساس گزارشی که ارائه شده، فاوا به دنبال توسعه این سامانه است، اما نمی‌شود که شهروندان چندین ماه معطل توسعه آن باشند. آیا باید کار شهر و شهروندان بماند تا یک اپلیکیشن توسعه یابد؟ 

نجفی تاکید کرد: برخی شهروندان به ما مراجعه و عنوان می‌کنند که برای تهیه یک طرح ترافیک از این سامانه با مشکل مواجه هستند و یا مشکلاتی در پرداخت عوارض ساختمانی وجود دارد و براساس گزارشی که بنده دارم، شهروندان تا ۱۰ روز پیش برای پرداخت عوارض خود با مشکل روبه‌رو بودند و نمی‌توانستند عوارض خود را پرداخت کنند.

وی در خصوص شفاف‌سازی موارد مربوط به سازمان فاوا و شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان در اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: با وجود سامانه و نرم‌افزار «تهران من» چه نیازی به راه‌اندازی، خرید، نصب و توسعه سوپراپلیکشن شهروندی است؟ چرا بدون طی تشریفات مصوب این قرارداد از سوی سازمان فاوا منعقد شده است؟

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی یکی از بسترهای تحقق شهر هوشمند است تا در آن شهروندان بتوانند بسیاری از نیازهای روزمره خود را بدون مراجعه به مراکز خدماتی با استفاده از این فناوری‌ها تامین کنند که این موضوع سبب کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود. رسیدن به چنین شرایطی نیازمند توجه جدی مدیریت شهری به‌ویژه سازمان فاوا به این حوزه است.

گفتنی است، در پایان این بازدید تعدادی از کارکنان و پرسنل سازمان فاوا مشکلات خود را این دو عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کردند و با قول پیگیری از مجرای قانونی از سوی اعضای شورا مواجه شدند

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: