• سه شنبه ١٦ خرداد ١٤٠٢-١٢:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٦١
چمران: 1-152

امید آفرینی اصلی واجب برای ماست/ صنعت کشور از مشکل کمبود برق آسیب زیادی خواهد دید

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه همیشه امید سبب پایداری ما و پیروزی ماست، گفت: باید برای ترویج و زنده ماندن ایمان و امید در کشور تلاش کرد؛ از این رو برای همه ما عمل به این اصل واجب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با گرامیداشت یاد و خاطر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) سالروز وفات این مرد بزرگ را تسلیت گفت و ابراز داشت: امام خمینی(ره) آغازگر یک حرکت بزرگ تاریخی و اولین فردی است که پایه گذار نظام و حکومت اسلامی بعد از حکومت هایی که توسط معصومین صورت گرفته، بود.
وی بیان کرد: امام بزرگوار ما شخصیتی بی نظیر تاریخی است که بسیاری پی به ابعاد عمیق این مرد بزرگ برده اند به طوریکه جان کلام تشریح این شخصیت، همان فرمایشاتی است که مقام معظم رهبری در سالروز وفات حضرت امام در حرم مطهر بیان داشتند.
رییس شورای شهر در بازگویی فرمایشات مقام معظم رهبری به تحولات تاریخی که از سوی امام راحل بوجود آمد اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران که تشکیل حکومت اسلامی و پایه گذاری جمهوری اسلامی در یک کشور 2500 ساله شاهنشاهی بود که علی رغم همه تلاشهای دشمنان و عنادها که هریک از آنها می توانست حکومتی را سرنگون کند به لطف الهی در همه عرصه ها موفق و پیروزی حاصل شد.
وی ادامه داد: از دیگر تحولاتی که امام راحل صورت دادند در سطح امت اسلامی بود که پایه گذار بیداری اسلامی بود که ما بعد از جمهوری اسلامی ایران شاهدیم در لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، یمن و کشورهای شاخ آفریقا چه شد و چگونه به سمت بیداری اسلامی حرکت کردند و و یقین داریم که همه ملت ها این بیداری اسلامی را خواهند چشید.
چمران در ادامه در خصوص سومین تحول که در سطح جهان به وقوع پیوست اشاره کرد و یادآور شد: زنده کردن فضای معنویت و توجه معنوی در جهان و حتی در کشورهای غیر مسلمان هم یک حرکت بزرگ تاریخی بود که این اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود ضمن آنکه از سوی رهبری اشاره شد که امام راحل در دوران مبارزه علیه نظام ستم شاهی سخت افزاری در دست نداشت بلکه متکی به امر الهی و سربازانی که در گهواره بودند، بود و همین روحیه و اتکا به امید و ایمان موجب شد تا انقلاب پیروز شود.
وی گفت: امید و موفقیت در زندگی امام موج می زد و فقط خواست و تقدیر الهی برای ایشان مهم بود بطوریکه شاه و ابرقدرتهایی مانند امریکا با داشتن ارتش و ابزارهای لازم نتوانستند در مقابل امام بایستد و امام با صراحت کلام گفتند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
رییس شورای شهر تهران در ادامه به اهمیت دانستن مقوله امید و امیدآفرینی که خاصه بیانات مقام معظم رهبری نیز بود اشاره کرد: امید شاخصه اصلی تشیع است و ما به امید پیروزی نهایی، به انتظار فرج هستیم و این امید بود که نیرویی ماورایی شد تا در مقابل تمام عناد ها و دشمنی هایی که از قرن ها پیش تا کنون علیه اسلام و حکومت های اسلامی بوقوع پیوسته ایستادگی کنیم و پیروزی ماحصل آن امید شود.
وی با تاکید بر اینکه همیشه امید سبب پایداری ما و پیروزی ماست با اشاره به فرازهای دیگر فرمایشات رهبری در این خصوص گفت: ایشان اذعان کردند که هر کسی که دوستدار ایران و منافع ملی و بهبود اوضاع اقتصادی، و به دنبال اصلاح مشکلات رنج‌آور اقتصادی و معیشتی، و در پی جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیشِ رو است، باید برای ترویج و زنده ماندن ایمان و امید در کشور تلاش کند؛ از این رو برای همه ما عمل به این اصل واجب است و بی اهمیتی به مقوله امید چیزی که دشمنان به دنبال آن هستند و از هر حربه ای برای ضربه زدن به ایمان و امید مردم فروگذار نیستند.
چمران با تاکید براینکه باید به ملت امید واقعی داد چرا که امید غیرواقعی خود سبب ساز نامیدی خواهد شد، افزود: حفظ استقلال و عزت و منافع ملی، وابسته به حفظ ایمان و امید است و باید سعی کنیم تا با اتکا به ایمان و عمل به وعده های الهی سستی ها و کاستی ها را برطرف کنیم و برای تحکیم جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342 اظهار داشت: این روز آغاز گر انقلاب اسلامی ما بود؛ چراکه پهلوی فکر کرد با این کشتار به پیروزی رسیده اما نمیدانست این خون ها سبب ساز آغاز جریان انقلاب اسلامی خواهد شد که ماحصل این پیروزی در بهمن 57 نهایی خواهد شد.
رییس شورای شهر تهران در ادامه به اقدام اخیر خصمانه رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و اقدام این حکومت جعلی در به شهادت رساندن کودک 2 ساله فلسطینی را محکوم کرد و تاکید کرد که قطعا و حتما این شهادت ها و خون شهدا قطعا رژیم اسرائیل را سرنگون خواهد کرد و پیروزی قدس نزدیکتر خواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری نماز جمعه در قدس شریف باشیم.
وی با ابراز خرسندی از پیروزی های اخیر ورزشکاران بانوان کشور در کسب مدال های قهرمانی در عرصه های بین المللی این پیروزی ها را به ملت ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک گفت و ضمن ابراز امیدواری از رسیدن به این عناوین اظهار داشت: نام ایران زیبنده بلند آوازگی در تمام دنیاست.
 
هرچه بیشتر در مصرف برق صرفه‌جویی شود، به صنایع کمک خواهد شد
مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه خواهد داد، اظهار کرد: قرار بر این بود هر ماه یکبار توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده و قراردادهای در دست اجرا ارائه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارائه تخفیفات بیشتر برای عوارض بافت فرسوده نیز امروز مطرح می شود، تصریح کرد: در مورد کیوسک‌ها در جلسه امروز بحث خواهد شد و اجاره بهایی برای این کیوسک‌ها پیش‌بینی شده که بررسی می‌شود.
وی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات، یادآور شد: حمل و نقل از جمله اتوبوسرانی و مترو خود را با این طرح هماهنگ کردند، البته برای کارگران و رانندگان کار سختی است و نمی‌توانند ساعت ۶ عصر بروند سرکار چون باید تا ۱۰ شب در محل کار خود حاضر باشند؛ قطعا راهکاری در مترو اندیشیده شده است.
چمران با بیان اینکه امسال ساعت‌ جلو کشیده نشد، گفت: سال قبل نیز تغییر ساعت کاری ادارات انجام شده بود و امسال نیز به همین منوال است؛ صنعت از مشکل کمبود برق آسیب زیادی خواهد دید و هرچه بیشتر صرفه‌جویی شود، به صنایع کمک خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری لایحه‌ای در خصوص باغات ارائه داده که بررسی خواهد شد، تصریح کرد: این لایحه متفاوت از مصوبات دوره‌های قبل خواهد بود که در جلسات آینده بررسی می‌شود.
وی تاکید کرد: بارها بر این موضوع تاکید داشتیم که اطلاعات کارکنان روی سامانه شفافیت بارگذاری شود و این موضوع همچنان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: