• سه شنبه ١٦ خرداد ١٤٠٢-١٢:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٦٢
احمد صادقی: 2-152

با همت بلند، عزم راسخ و نظارت عالیه پروژه ها به ثمر می‌رسند/ پروژه‌های زمین مانده دوره قبل، 6 ماهه تکمیل شده‌اند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارش محلات و پروژه های منطقه 4 شهرداری تهران تاکید کرد با همت بلند، عزم راسخ و نظارت عالیه پروژه ها به ثمر می‌رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص محلات و پروژه‌های منطقه ۴ شهرداری تهران، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای ششم قرائت و مورد بررسی قر ار گرفت. 
صادقی در گزارش خود به ارائه توضیح در خصوص بررسی عملکرد شهرداری منطقه 4 در پروژه‌های توسعه محله‌ای در قالب طرح رصد 2 پرداخت و گفت: ابتدا لازم است نگاهی گذرا به منطقه 4 داشته باشیم، منطقه 4 به لحاظ جمعیت و مساحت شرایط ویژه ای دارد به گونه ای که به لحاظ جمعیت از 23 استان کشور پر جمعیت تر و از لحاظ مساحت از 9 استان کشور بزرگتر است و لذا باید توجه ویژه ای به این منطقه شود. 
وی ادامه داد: همچنین این منطقه از منظر جمعیت با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و نیز از منظر مساحت با مساحتی حدود 6 هزار و 145 هکتار در رتبه اول مناطق شهرداری قرار دارد.
صادقی افزود: نکته ای قابل تامل در بازدید های کمیسیون برنامه و بودجه که حائز اهمیت است این می باشد؛ خیلی از پروژه هایی که در دوره قبلی زمین مانده بود و مدت زمان زیادی از شروع آن می گذشت در 6 ماه حاضر به اتمام رسیده، یعنی در 6 ماه بعضا به اندازه 100، 49 یا 11 ماه شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه ها بوده ایم. 
وی ادامه داد: نکته ی بعدی این است که این منطقه بعد از سال 96 که یک بار رتبه دو در پروژه های مستمر داشته دیگر رتبه حائز اهمیتی نداشته اما در سال 1401 در پروژه‌های مستمر رتبه 2 و در پروژه های احداثی رتبه اول مناطق را به دست آورده است. 
صادقی افزود: در طرح رصد ما علاوه بر پروژه های توسعه محله ای از پروژه های مهم نیز بازدید به عمل آوردیم که پل شهید باقری – فرجام از آن جمله بود که در 23 ماه منتهی به 1401 بالغ بر 87 درصد پیشرفت داشته و در عرض 3 ماه 13 درصد باقی مانده به اتمام رسیده و اکنون شاهد رفع گره های ترافیکی، سهولت در تردد و نیز به تبع آن کاهش آلودگی هوا هستیم. 
وی ادامه داد: مسقف کردن پایانه علم و صنعت که در 11 ماه 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در 6 ماه 52 درصد پیشرفت داشته و به اتمام رسیده است پروژه ی دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفت.
صادقی افزود: آسفالت ریزی در مجموعه های مختلف از جمله خیابان بنی هاشم و نیز احداث اسکان کارگری نواحی 3و 7 که در 31 ماه 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی در 7 ماه 52 درصد مابقی انجام شده از جمله دیگر پروژه های توسعه محله ای بوده است. 
وی اظهار داشت: احداث کلینیک باغ پرندگان که در 6 ماه شاهد اتمام آن بوده ایم، و نیز احداث مقبره الشهدا بوستان مجیدیه که قطب فرهنگی منطقه خواهد شد که در 5 ماه شاهد 48 درصد پیشرفت فیزیکی آن بوده ایم از جمله این موارد بوده است. 
صادقی گفت: احداث شبکه آب خام دانشگاه امام حسین(ع)، ساماندهی بزرگراه شهید بابایی و باز کردن بن بست گذر شادمان نیز پروژه های دیگر این منطقه بوده که در مورد آخر باید اضافه کنم که این معبر به علت بن بست بودن، محل تجمع معتادان و یک فضای بی دفاع شهری بود که با باز کردن آن و دسترسی به معابر مجاور شاهد رضایت اهالی منطقه و ایجاد امنیت در آن بودیم. 
صادقی در پایان گفت: هدف ما از شناسایی طرح های توسعه محله ای و نظارت بر حسن اجرای آن رضایت شهروندان است و با قدرت این مسیر را ادامه خواهیم داد.
در ادامه کمالی زاده، شهردار منطقه ۴ ضمن تشکر از بازدید اعضای شورا از منطقه طرح رصد، به ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های انجام شده در این منطقه پرداخت و گفت: ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای و سرمایه‌ای در منطقه ما بود که با با توجه به برنامه ریزی که انجام شده، قرار بود پروژه‌ها در شهریور به بهره برداری برسد که با یک کار جهادی اعتبار ما به ۱۰۱۳ میلیارد تومان رسید و ما توانستیم 30 پروژه احداثی و حدود 73 پروژه توسعه محلی را در اسفند ماه سال گذشته به بهره برداری برسانیم؛ یعنی عملاً ۱۶۶ درصد اعتبارات سرمایهای ما رشد داشته است که نتیجه این اقدامات صرفه‌جویی در دو دوره برای سازمان بوده است. 
کمالی زاده در ادامه با بیان اینکه اعتبار۱۴۰۲ ما رتبه اول را در مناطق دارد اما از عملکرد ما در سال ۱۴۰۱ کمتر است، اظهار داشت: امیدوارم که این رقم را بتوانیم به صورت ۱۰۰ درصد جذب کنیم؛ ما در پروژه‌های مستمر حدود ۹۷ درصد و پروژه‌های احداثی 98.5 درصد و در پروژه‌های توسعه محلی ۱۰۰ درصد رشد را داشتیم که با تلاش‌هایی که در منطقه انجام شد توانستیم آن را به ثمر برسانیم، امیدواریم پروژه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ ذکر شده به تحقق برسد
وی افزود: نکته دیگر مربوط به جمعیت منطقه است که ۴ برابر مناطق دیگر بوده و بار سنگینی بر دوش ما گذاشته است، بافت‌های فرسوده در این مورد موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ و یکی از نکاتی که توجه به آن می‌تواند به بازآفرینی شهری کمک کند، افزایش تراکم حداقل به اندازه یک طبقه است که بتواند برای مردم اقتصادی شود.
 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: