• سه شنبه ١٦ خرداد ١٤٠٢-١٣:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٦٦
پیرهادی متذکر شد؛ 6-152

مصوبه عدم استفاده از پلاستیک ۱۰ سال روی زمین مانده است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جهانی محیط زیست،گفت: مصوبه ۱۰ سال قبل شورای شهر درباره عدم استفاده از پلاستیک، همچنان روی زمین مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در جریان یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تاریخ ۱۴ خرداد شاهد مراسم باشکوه ارتحال رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی بودیم ، از زحمات نیروهای خدمات شهری و شهرداری تهران برای خدمات دهی در این مراسم تقدیر کرد.
وی افزود: لازم میدانم از زحمات همه پرسنل خدوم شهرداری تهران که از هفته ها و روزهای گذشته در حال تلاش و برنامه‌ریزی این مراسم که در جهت رفاه حال زائران، عزاداران و مهمانان بوده است نهایت تشکر و تقدیر را داشته باشم.
پیرهادی با بیان اینکه پنجم ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد ماه، به نام روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده، گفت: شعار سال جهانی توسط سازمان ملل، غلبه بر آلودگی پلاستیک نام نهاده شده است.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این رویداد و نامگذاری فرصت مغتنمی است که با گرامیداشت آن و تبریک به همه فعالان و دغدغه‌مندان محیط زیست، اندکی به لزوم توجه و ضرورت رعایت اصول محیط زیستی به عنوان یک اصل مهم تامل کنیم.
پیرهادی افزود: در شرایطی که توسعه نامتوازن و غیر اصولی جهان را با میلیونها چالش جبران‌ناپذیر مواجه کرده است، انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به توجه به اصول محیط زیستی برای ایجاد توسعه پایدار پی برده است.
وی، یکی از بزرگترین چالش های دنیای امروز را استفاده بیش از حد از پلاستیک و معضل آن در طبیعت به عنوان یک ماده غیر قابل تجزیه به شمار می رود، در شرایطی که زمان بازگشت به طبیعت این ماده صدها سال عنوان می‌شود به عنوان یک ماده غیر قابل تجزیه در نظر گرفته می شود.
پیرهادی تاکید کرد: در ایران بر طبق آمار موجود، سالانه حدود ۳ میلیون تن پلاستیک تولید شده و در طبیعت رها میشود و همانگونه که می دانیم موجبات آلودگی آب و خاک و از بین رفتن حیات جانوران و زیستگاه آنها را فراهم می‌کند، خوشبختانه همگام با اقدامات جهانی برای مقابله با این معضل بزرگ دولت در سال گذشته آیین نامه‌ای برای همین موضوع تصویب کرده است .
به گفته پیرهادی، بسیاری از سازمانها و دستگاه ها از جمله وزارت صمت، شهرداری ها و ... برای استفاده از جایگزین پلاستیک و برقراری جریمه و تعرفه برای استفاده از پلاستیک ملزم شده اند.
وی ادامه داد: متاسفانه با گذشته حدود یک سال از این مصوبه هنوز اقدامات قابل توجهی دیده نشده است و انتظار می رود شهرداری تهران نیز با وجود مصوبه ای که ۱۰ سال گذشته توسط شورا در این رابطه وجود دارد، اقدامات مثبتی انجام دهد.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به سهم خود به عنوان رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری از همه فعالین عرصه محیط زیست به عنوان حافظان طبیعت و زمین به عنوان تنها زیستگاه و خانه بشر تشکر و قدردانی می‌کنم.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: