• سه شنبه ١٦ خرداد ١٤٠٢-١٥:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٧١
امانی در واکنش به گزارش حمل و نقلی مدیران شهری: 12-152

آمار و ارقام ارائه شده، صحت سنجی شود/ اولویت شهرداری حمل و نقل عمومی است نه مسکن

عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش و مستندات مربوطه در خصوص فعاليت های انجام يافته در سال 1402 در حوزه حمل و نقل با انتقاد از اینکه توسعه حمل و نقل عمومی اولویت شهرداری تهران نیست، گفت: هدف‌مان کمک به رفاه حال مردم است حالا با هر وسیله‌ای ناوگان افزوده شود، خوب است و از سوی هرکسی هم که باشد دستش را می‌بوسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای ششم، در واکنش به گزارش و مستندات مربوطه در خصوص فعاليت های انجام يافته در سال 1402 در حوزه حمل و نقل گفت: ما برای پز دادن اتوبوس و مترو نمی‌خواهیم اضافه کنیم، هدف‌مان کمک به رفاه حال مردم است حالا با هر وسیله‌ای ناوگان افزوده شود، خوب است و از سوی هرکسی هم که باشد دستش را می‌بوسیم. 
وی ادامه داد: از نظر من مشکل اصلی تولیدن نشدن اتوبوس در داخل نیست، اینکه در توسعه ناوگان درجا زده‌ایم این است که برای شهرداری تهران اولویت نداشته است، بررسی کنید ببینید چندبار جلسه برای قرارگاه مسکن و اجتماعی گذاشته شده و چندبار جلسه برای قرارگاه حمل و نقل؟ در حالی که قرارگاه مسکن و اجتماعی وظیفه ما نیست و قرارگاه حمل و نقل صدردصد وظیفه ما و درد و مشکل مردم است.
امانی اضافه کرد: در سال 85 شهردار تهران به جلسه هیئت دولت راه داده نمی‌شد و یک ریال هم دولت کمک نمی‌کرد اما تاریخ شهر تهران دیگر توسعه حمل و نقل عمومی را به آن اندازه به خودش ندیده و نمی‌بیند، حالا اما شهردار در جلسات هیئت دولت حضور دارد و مدام شهرداری می‌گوید دولت تمام قد از ما حمایت می‌کند و روزنامه همشهری هم مدام اقدامات دولت را تیتر می‌کند؛ خیلی هم عالی و ما هم حمایت می‌کنیم اما چرا خروجی عملی ما نمی‌بینیم؟ چون در اولویت شهرداری نیست.
 عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی، شهردار تهران وعده دادند تا اخر سال 1401 ناوگان اتوبوس‌رانی را به 5200 دستگاه افزایش می‌دهم، فیلم وعده ایشان هم موجود است اما خبری نشد، وقتی وعده می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم ناامیدی ایجاد می‌شود؛ ما بارها گفتیم به به وعده‌های دولت اتکا نکنید، از سال گذشته هر ماه شهرداری اعلام می‌کند این ماه 15 درصد پیش‌پرداخت خرید 630 واگن از چین را می‌پردازد و بعد ماه بعد می‌گوید، ماه بعد! شهردار تهران می‌گفت هفته بعد و حالا مدیرعامل مترو می‌گوید احتمالا 50 درصد آن تامین شود و خرید به اواخر دوره ما برسد. اینکه به چه دوره‌ای برسد مهم نیست، مهم این است که در اختیار مردم قرار گیرد حالا به اسم هرکسی، مردم یک ساعت و نیم در جنوب شهر برای سوار شدن به اتوبوس در ایستگاه می‌نشینند! ما در پژو با کولر می‌رویم و می‌آییم و درکی از آن‌ها نداریم، آمارهایی که ارائه داده می‌شود با ارقام و به صورت کیفی و صحت‌سنجی باید باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: