• پنج شنبه ١٨ خرداد ١٤٠٢-١٨:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٨٦
سوده نجفی در مجمع بانوان خیرین سلامت کشور:

سلامت یک موضوع مهم و محوری است که در همه حوزه ها باید به آن توجه شود

رییس کمیته سلامت شورا در مجمع خیرین سلامت کشور بر ضرورت توجه به موضوع سلامت در همه حوزه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در مجمع بانوان خیرین سلامت کشور با اشاره به اقدامات کمیته سلامت شورای شهر گفت: یکی از نکات بسیار مهم که در حکمرانی شهری در اولویت است، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، سمن ها، نخبگان و خبرگان است که اعتقاد ما هم بر این بوده و تلاش کردیم تا از نظرات سازمان های مردم نهاد و نخبگان در سیاستگذاری و خط مشی گذاری در خصوص شهر تهران استفاده کنیم.

وی با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی کار خیر در حوزه سلامت ادامه داد: باید بحث آموزش را از سنین کودکی آغاز کرد چرا که اگر زمان مناسب در نظر گرفته نشود آموزش پذیری دشوار می شود. اگر در این زمینه محتوایی مدنظر است ارائه گردد تا با هماهنگی با سازمان زیباسازی بتوانیم از آن در سطح شهر استفاده کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: سلامت یک موضوع مهم و محوری است که در همه حوزه ها باید به آن توجه شود و تلاش ما بر این بوده که در سایر کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران نیز موضوعات مربوط به سلامت را پیگیری کنیم تا در حوزه مدیریت شهری این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نجفی خاطر نشان کرد: مناسب سازی معابر برای معلولین، پیگیری مصوبه بام سبز، ایجاد امکان استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل عمومی و یا سایر موارد مربوط به حوزه سلامت را از سایر کمیسیون ها پیگیر هستیم.

وی با اشاره به ساخت همراه سراها برای همراهان بیماران گفت: یکی از دغدغه های شورای ششم که در کمیته سلامت و اجتماعی شورا پیگیری می شود ساخت همراه سراها برای همراهان بیماران است که در این خصوص به کمک خیرین ارجمند نیاز است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مسائل و مشکلات روحی و روانی یکی از مسائلی است که امروزه جامعه با آن مواجه است که البته هزینه آن برای برخی شهروندان زیاد است که بر همین اساس اداره کل سلامت شهرداری ملزم شده است واحدهای روانشناسی را در خانه های سلامت فعال کند تا شهروندان بتوانند از این امکان استفاده کنند.

سوده نجفی در پایان پژوهش را یکی از الزامات اقدام در حوزه مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: سعی ما بر این بوده تا اقداماتی که در حوزه مدیریت شهری صورت می گیرد پیوست پژوهشی داشته باشد و مرکز مطالعات شهرداری این پژوهش و مطالعات تطبیقی را با استفاده نمونه مشابه در شهرها و کشور های دیگر ارائه دهد تا از تجربیات سایر شهرها استفاده شود. تا ان شاءالله بتوانیم به شاخص های جهان شهرها نزدیک شویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: