• سه شنبه ١٩ مرداد ١٤٠٠-١٥:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢١٨٠
سید مناف هاشمی:

حمل و نقل عمومی در پاندمی کرونا با حداکثر ظرفیت خدمت رسانی کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت به شورای ششم گفت: از حداکثر ظرفیت حمل و نقل عمومی در پاندمی کرونا استفاده شده است.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در جریان سومین جلسه شورای شهر به ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل  پرداخت.

او با اشاره به اینکه نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم گفت: تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.

وی در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.  سرفاصله حرکت مترو  برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد.

مناف هاشمی  یادآور شد: در حالی  سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از 5 دقیقه به 3.5 دقیقه، در خط 2 از 5 دقیقه به 3 دقیقه، در خط 3 از 10 دقیقه به 6 دقیقه،‌ در خط 4 از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط 5 هم از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط 6 از 25 دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از گزارش خود به  تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار اشاره داشت و گفت: اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله هزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

او درباره قیمت اتوبوس نیز گفت: در بیشتر نقاط دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را  نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت:‌ این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و نه فعالیت آنها برای راننده اقتصادی است و هم اینکه استفاده از آنها آلودگی هوا را به همراه دارد.

13-3

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: