• ٥ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٨٣٤
دیگر باغات نمی‌توانند منبع درآمد برای شهرداری باشند

دیگر باغات نمی‌توانند منبع درآمد برای شهرداری باشند

سید آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با « روزنامه شرق» درباره لایحه جایگزین برج باغ گفت: بخش زیادی از اجرا و نظارت بر طرح جدید خانه‌باغ به مسئله ثبت سیستمی اطلاعات، شفافیت و نظارت بیشتر برمی‌گردد. وی ادامه داد: در طرح جدید کمیته فنی باغ به مسئله مجوز‌ها و تخلفات احتمالی ورود می‌کند و آن‌قدر این مراحل را لایه‌لایه کرده‌ایم که اگر تخلفی باشد، در یکی از این مراحل مشاهده و متوقف شود.


رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پاسخ به این سؤال که آیا آن دیدگاه حمایت از مالک و سرمایه‌گذار و درآمد برای شهرداری دیگر در شورا غالب نیست تا طرح را به حاشیه بکشاند، گفت: بعید است این اتفاق رخ دهد؛ کمیسیون شهرسازی و معماری و سلامت و محیط زیست تفاوت دیدگاه دارند ولی روی عمده موارد مشترک هستیم. در‌ عین‌حال کمیسیون سلامت و محیط زیست روی برخی موارد سختگیری زیادی دارد و سعی داریم این موارد مصوب شوند. مسئله مهم این است که همه اعضا قبول دارند دیگر باغات نمی‌توانند منبع درآمد برای شهرداری باشند.

وی می‌گوید: در این طرح کاربری جایگزین برای مالک گذاشته‌ایم و می‌دانیم هیچ‌کدام از این کاربری‌ها منفعت برج‌سازی را ندارد. به عبارتی منافع خصوصی را به نفع نجات شهر و مردم محدود کردیم و حتما این اقدام ما مقاومت‌هایی را دربردارد. حسینی میلانی اظهار امیدواری کرد که بعد از تصویب این طرح در شورای شهر تهران، طرح خانه‌باغ خیلی زود به شورای عالی شهرسازی و معماری برود و تعیین تکلیف شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: