• ٨ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٩٠١
شفاف‌سازی از شكل‌گیری حلقه‌های فساد جلوگیری می‌كند | ضرورت ایجاد راهكار مقابله با فساد

شفاف‌سازی از شكل‌گیری حلقه‌های فساد جلوگیری می‌كند | ضرورت ایجاد راهكار مقابله با فساد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، مرتضی الویری با اشاره به جایگاه شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی گفت: بر اساس قانون اساس اصلی‌ترین کار شورای عالی استان‌ها رفع تبعیض در توزیع امکانات رفاهی و فعالیت‌های عمرانی است.

وی ادامه داد: در همین آشفته‌بازار تحریم‌ها عده‌ای سوءاستفاده‌های کلانی می‌کنند و نان برخی در تحریم نهفته است و به دلیل دسترسی به رانت، امکانات ویژه به جیب می‌زنند و زمینه ثروت‌اندوزی بیشتر، برای افراد خاص فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: این‌چنین است که فساد به‌طور طبیعی در این سیستم رخنه می‌کند و می‌تواند اعتمادسوزی کند به‌جای اینکه اعتمادسازی کند و بی‌کفایتی مسئولان را در برخورد با فساد را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: بنابراین راهی که به نظرم می‌رسد این است که ما احتیاج به راهکاری برای مقابله بارانت و مقابله با سیستم‌های دونرخی و چند نرخی داریم که زمینه‌ساز فساد در کشور خواهند شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگرچه تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها مردم را در رنج قرار داده است، اما باید یک‌همت مضاعف داشته باشیم تا دنبال تعادل بخشی در جامعه باشیم و از شکل‌گیری قله‌های عظیم فساد جلوگیری کرد.

الویری شفافیت را یکی از اصول هشت‌گانه حکمرانی خوب برشمرد و تأکید کرد: در یک جامعه متکثر اگر بخواهیم جلوی فساد گرفته شود، چاره‌ای جزء شفاف‌سازی نداریم.

وی اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در یک روستا که همه همدیگر را می‌شناسند و از پیشینه هم باخبر هستند، فساد کمتر است، اما در یک جامعه متکثر، زمینه‌های فساد به‌شدت بالاست و برای مقابله با این‌گونه پدیده‌ها در دنیا شفاف‌سازی و هوشمند سازی سیستم‌ها مطرح است تا جلوی تخلفات را بگیرند.

عضو شورای شهر تهران به ایرنا گفت: اما در مقابل در تاریک‌خانه‌هایی که در یک جامعه ۸۰ میلیون نفری می‌تواند باشد اتفاقات بسیار تلخی می‌تواند بیفتد. شفاف‌سازی همه این‌ها را آفتابی و روشن خواهد کرد و از شکل‌گیری حلقه‌های فساد جلوگیری می‌کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: