• ١١ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٩٣٩
بودجه کدام ماموریت‌های اجتماعی پایتخت آب رفته است / افزایش بودجه بسیج شهرداری

بودجه کدام ماموریت‌های اجتماعی پایتخت آب رفته است / افزایش بودجه بسیج شهرداری

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کاهش بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی در دو سال اخیر به اسکان نيوز می گوید : کمیسیون فرهنگی اجتماعی درجریان بررسی لایحه بودجه سال 97 پیشنهاد افزایش 25 درصدی بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی را ارائه داد که متأسفانه این مسئله با یک رأی اختلاف، رأی نیاورد و ما در صحن نتوانستیم این فرآیند را تغییر داده و به سرجمع بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی اضافه کنیم.

وی ادامه می دهد: متأسفانه در سال جاری برای تصویب بودجه 98 شهرداری، شاهد کاهش 13 درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم. در تلاش هستیم بتوانیم همکارانمان را قانع کنیم که عمده‌ترین تفاوت مدیریت فعلی شهر تهران با دوره قبلی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است. اگر بخواهیم پاسخگوی انتظارات رأی‌دهندگانی که در اردیبهشت سال 96 به ما رأی دادند، باشیم، این مسئله فقط از همین مجرا و مسیر قابل حصول است.

نظری اضافه می کند: متأسفانه این دید در همه اعضا وجود ندارد که عمده‌ترین حوزه تفاوت ما، صرفاً حوزه فرهنگی و اجتماعی است و گاهی شاهد این هستیم که به حوزه فرهنگی و اجتماعی صرفاً به دید هزینه نگاه می‌شود و خیلی از بودجه‌هایی که در اختیار بخش فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرد از نظر بعضی از همکاران ما، شاید هزینه‌های غیر ضرور است، چرا که آنها معتقدند هزینه برای گچ، سیمان و آجر به مراتب مهم‌تر از هزینه برای انسان است. ما امیدواریم که بتوانیم این نگاه را از طریق کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مجموعه شورای اسلامی شهر تهران تغییر بدهیم.

او در خصوص این که عمده ترین تفاوت بودجه فرهنگی در لایحه پیشنهادی نسبت به سال 97 چیست و در کدام بخش ها کاهش داشته ایم می گوید: تفاوت در بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی مختص به یک بخش خاص نیست، بلکه ما تقریباً در همه حوزه‌ها کاهش داشتیم البته در لایحه بودجه 98 شهرداری تهران در حوزه‌هایی مثل بودجه سازمان بسیج شهرداری تهران که در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌شود، افزایش هم داشتیم. به نظر می‌رسد که ما در رابطه با بودجه سازمان فرهنگی و هنری در لایحه بودجه 98 شهرداری تهران، شاهد کاهش نبوده‌ایم، بلکه فقط سه، چهار مورد کاهش داشتیم.

به گفته نظری امسال بودجه باغ موزه دفاع‌‌مقدس و انقلاب اسلامی هم در لایحه بودجه 98 شهرداری، کاهشی نسبت به سال قبل نداشته است اما در بودجه سازمان ورزش، بودجه حوزه آموزش‌های شهروندی، بودجه حوزه‌های مربوط به مشارکت اجتماعی و حوزه‌هایی که انتظار می‌رود شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره بتواند تفاوت عمده‌ای را ایجاد کند، شاهد کاهش بودیم، البته تلاش خواهیم کرد این مسئله در فرآیند تصویب لایحه بودجه تا حدودی در شورای اسلامی شهر تهران متفاوت باشد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه فعالیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه عطر سیب یا فعالیت های عاشورایی شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است گفت :به نظر می‌رسد این مسئله کاهشی در لایحه بودجه 98 شهرداری نداشته است.

نظری در خصوص این که چه میزان از بودجه فرهنگی اجتماعی به پروژه های عمرانی این حوزه مثل ایجاد خانه موزه ها یا ساماندهی خانه های تاریخی و ... اختصاص دارد می گوید: نمی‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی را از زیرساخت‌های فرهنگی جدا بدانیم. به طور طبیعی هزینه‌هایی برای زیرساخت‌های فرهنگی وجود دارد که در کنار فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند مکمل همدیگر باشند، البته به وسیله‌ی آن می‌توان خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کرد. ما نمی‌توانیم مشخصاً در مورد نگهداشت فضاهای فرهنگی، کار را به دست معاونت فنی و عمرانی بسپاریم و انتظار داشته باشیم که کار با سرعت قابل قبولی پیش برود.

به طور مثال ما نمی‌توانیم توأمان هم در مورد مرمت بنایی تاریخی و هم در مورد بهره‌برداری و قرار دادن این امکانات در اختیار مردم، اقدام به موقع داشته باشیم. به نظر می‌رسد اگر فعالیت از یک حوزه تخصصی خارج شود، سرعت کار را پایین می‌آورد چون هماهنگی‌های بیشتری را می‌طلبد و ممکن است اولویت در حوزه عمرانی مشخصاً در مورد چنین فضای فرهنگی نباشد و مثلاً اولویت یک پل باشد. بنابراین الزامات هر حوزه‌ای اقتضاء می‌کند که ما تا حدودی این مسائل را متفاوت ببینیم و این مسئله اجتناب‌ ناپذیر است .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: