• ١١ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٤٤٩
مدارک و مستندات دیون شهرداری در دوران قالیباف موجود است

مدارک و مستندات دیون شهرداری در دوران قالیباف موجود است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌‎وگو با دیدارنیوز در رابطه با واقعیت گفته‌های نجفی و قالیباف گفت: بدهی و مسائل مالی مانند موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیست که قابل اندازه‌گیری نباشد. در حوزه فرهنگی، فردی می‌تواند ادعای کار شق‌القمری داشته باشد و فرد دیگری تلاش او را به‌طور کل رد کند، اما مسائل مالی، مستند به مدارک متقن است و مدارک آن قابل دسترسی است.


وی در ادامه اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی در کشور فعال هستند و وظیفه آنها انجام نظارت بر مسائل مختلف از جمله موضوعات مالی مانند قراردادها، دیون، مطالبات و... است که با توجه به بررسی این موضوعات، دست به اظهارنظر می‌زنند.


این عضو شورای شهر در این رابطه که با وجود چنین مدارکی به کدام دلیل، قالیباف بدهی‌های شهرداری در زمان مدیریت خود را تکذیب کرده است، توضیح داد: دلیل این مسئله را آقای قالیباف باید پاسخگو باشد، اما سخن شورای شهر این است که مدارک و مستندات موجود است و دستگاه‌هایی مانند سازمان بازرسی کل کشور می‌توانند در این حوزه اظهارنظر کنند. بدهی به پیمانکاران، بانک‌ها، بدهی‌های ناشي از پرونده هاي حقوقي مطروحه از سوي اشخاص که شهرداری محكوم عليه واقع شده است و دیون مختلف دیگر، مستند به مدارک متقن است.


امینی در رابطه با تائید انجام پولشویی در شهرداری تهران در دوران مدیریت قالیباف با توجه به طرح آن در صحن علنی شورای شهر، ابراز کرد: دررابطه با این مسئله به صورت کلی نمی‌توان اظهارنظر کرد و در صورت وجود نمونه‌هایی باید مورد به مورد و با توجه به مستندات و مدارک، مورد توجه قرار گیرد و در هرحال، کلی‌گویی مورد تائید نیست.


وی دراین‌باره که محمد باقر قالیباف در رسانه ملی بدهی شهرداری در دوران مدیریت خود را تکذیب کرد، درحالی‌که شورا نظری مخالف دارد، چرا شورای شهر یک بار برای همیشه مدارک خود را در اختیار مردم قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: مدارک در گزارش تحویلیِ آقای نجفی موجود است و مستندات، محدود به چند برگ نیست که برای شهروندان قابل ارائه باشد و آنها هم فرصت مطالعه داشته باشند و درحال حاضر مراجع نظارتی می‌توانند دراین‌باره اظهارنظر کنند و درچنین مواردی اظهار نظر مراجع بی‌طرف، تاثیرگذارتر است و می‌توانند اعتماد افکار عمومی را بیشتر جلب کنند.


رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر درباره راهنمایی مردم جهت اطلاع از واقعیت در خصوص موضوع طرح شده، تصریح کرد: گزارش‌های عملکرد مدیریت شهرداری در زمان آقای قالیباف مستند است و برای مطالعه قابل دسترسی است، اما در هر صورت رسانه ملی باید در چنین مواردی تریبون را تنها در اختیار یک طرف اختلاف نگذارد و در واقع هردو طرف را مورد توجه قراردهد تا شهروندان امکان شنیدن پاسخ‌ها را داشته باشند.


امینی در خصوص منتشر نکردن مدارک توسط رسانه های دیگر به دلیل عدم استقبال شورای شهر افزود: انتشار مدارک توسط شورای شهر، پیشنهاد درستی است و باید در رابطه با آن صحبت شود تا کمیسیون برنامه و بودجه شورا بتواند گزارش جامعی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: