• پنج شنبه ١٤ اسفند ١٣٩٩-١٢:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٣٢
حسن خلیل آبادی مطرح کرد؛

جای خالی مکانی برای تبادل تجربیات نسل سالمند و قشر جوان جامعه

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه میان نسل‌ها فاصله‌ای ایجاد شده و هم‌اکنون این اختلاف افکار در حال تبدیل به شکافی عمیق است، گفت: درک متقابل سالمندان و جوانان از یکدیگر نیازمند آموزش است تا هر دو قشر بتوانند با خانواده نسل دوم و سوم خود زندگی کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، با حضور در جلسه  مجازی ستاد شهر دوستدار سالمند که صبح روز چهارشنبه، سیزدهم اسفندماه برگزار شد، مساله گردشگری سالمندان را بسیار حائزاهمیت خواند و گفت: توجه به این مساله بسیار ارزشمند است، چراکه سن جمعیت کشور به سمت سالمندی در حال حرکت است، این در حالی است که کمتر به موضوعات و معضلات این قشر توجه می‌شود.

 وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۳۰ با افزایش فزاینده جامعه سالمندی روبه‌رو خواهیم بود و مسئولان نظام باید به مساله سالمندی به صورت ویژه توجه کنند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه سالمندان در ابعاد مختلف نیاز به همگرایی و همراهی دارند، عنوان کرد: مشکلات سالمندان در شهرها و کلانشهرها خصوصا کلانشهر تهران بسیار زیاد است و من به عنوان عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از همه سالمندان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم کار ویژه‌ای برای این قشر انجام دهیم.

خلیل‌آبادی ادامه داد: متاسفانه معابر شهری آنگونه که باید برای سالمندان مناسب سازی نشده است و وسایل حمل و نقل عمومی نیز مناسب سالمندان نیست.

وی جای مراکزی برای تبادل تجربیات بین نسلی را خالی دانست و اظهار کرد: اندیشه و تبادل نظر سالمندان به عنوان ذخیره‌های با ارزش جامعه در بهبود شرایط بسیار اثرگذار است، برنامه‌ریزی صحیح  و استفاده از وجود سالمندان و تجربیات آن‌ها، هم تنهایی آنان را برطرف می‌کند و هم منبعی مفید و ارزشمند از معلومات و تجربیاتشان را در اختیار جوانان نسل بعد قرار می‌دهد.

خلیل‌آبادی افزود: همچنین تقابلات و تعاملات بین نسلی نیاز به آموزش دارد تا هر دو نسل سالمند و جوان برای پذیرش و درک یکدیگر سازگاری لازم را به دست آوردند، چراکه گاها این روابط دچار بحران می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه میان نسل‌ها فاصله‌ای ایجاد شده و هم‌اکنون این اختلاف افکار در حال تبدیل به شکافی عمیق است، گفت: درک متقابل سالمندان و جوانان از یکدیگر نیازمند آموزش است تا هر دو قشر بتوانند با خانواده نسل دوم و سوم خود زندگی کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: