• يکشنبه ٢٦ ارديبهشت ١٤٠٠-١٦:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٢٥
با پیشنهاد زهرا نژاد بهرام و پیگیری کمیسیون حقوقی شورا :

تفاهم‎نامه علمی-پژوهشی میان شورای شهر تهران و کرسی حقوق بشر منعقد شد

توافق‎نامه علمی-پژوهشی میان شورای اسلامی شهر تهران و مرکز تحقیقات و کرسی حقوق‎ بشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، تفاهم نامه علمی-پژوهشی میان شورای اسلامی شهر تهران و مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو که با پیشنهاد زهرا نژاد بهرام در کمیسیون حقوقی شورا به ثمر نشسته بود عصر امروز با امضای مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دکتر حسین میرصادقی رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد. 

گفتنی است هدف از این توافقنامه ایجاد و توسعه همکاری و فرصتهای علمی-پژوهشی جهت زمینهسازی تبادل ایدهها و اطلاعات، مهارتها و بهرهگیری از کلیه صنایع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی بانکهای اطلاعاتی و منابع مالی در راستای تحقق اصول مسئولیت مشترک در قبال پیشرفت علمی کشور و مشارکت برابر و دوجانبه طرفین میباشد.

همچنین موضوع تفاهمنامه بر همکاری و فعالیت مشترک بر مبنای مفاد این تفاهمنامه در حوزه‏های مورد توافق طرفین تاکید دارد.

زهرا نژاد بهرام درخصوص نگاه شورای پنجم به حقوق بشر گفت: با تمام ظرفیت حقوق بشری کمیسیون حقوقی شورا میتوانیم بگوییم که شهر را از منظر دیگری میبینیم.

او افزود: کمیته حقوق بشر یک ظرفیت منحصر به فردی بود که برای اولین بار در شورای شهر به واسطه شورای پنجم شکل گرفت.

نژاد بهرام در خصوص توافقنامه نیز گفت: اصولاً رویکرد شورای پنجم همکاری با دانشگاه ها بوده است تا در اینجا بستری از عملیاتی شدن طرح های دانشگاهیان ایجاد کنیم.

دکتر حسین میرصادقی رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص اهمیت و جایگاه حقوق بشر و صلح در جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و متذکر شد که مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی از اولین مراکز پژوهشی در حوزه حقوق بشر در ایران و منطقه است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: