• يکشنبه ٢٦ ارديبهشت ١٤٠٠-١٦:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٢٦
مسجدجامعي با اشاره به حادثه تروريستي مدرسه دخترانه در كابل خواستار شد:

با تماس مستقيم همدردي مردم تهران با افغانستان اعلام شود

احمد مسجد جامعی عضو شوراي اسلامي شهر تهران ضمن ابراز همدردي با مردم افغانستان به دليل حمله تروريستي به مدرسه دخترانه سيدالشهداء در كابل، از رئيس شورا خواست در تماسي مستقيم با شهردار كابل مراتب تسليت مردم تهران را به او اعلام كند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعي كه در جلسه علني روز يكشنبه 26 ارديبهشت در صحن شورا سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: به مردم افغانستان تسليت مي‌گويم؛ جناب فردوسی که اين روزها بزرگداشت ایشان هم هست، می‌گوید خواستگاه اولین انسان ایرانی، کیومرث یا گل شاه در جایی از خراسان بوده که امروز افغانستان است.

وي افزود: ما به لحاظ تاریخی و فرهنگی جدا از مرزهای جغرافیایی پیوستگی زیادی با افغانستان داریم؛ آنها در زبان، شعر، داستان و ادب بزرگان مشترکي از جمله ناصر خسرو  و مولوی که از لحاظ جایگاه فیزیكی و جغرافیایی در معناي امروزی در افغانستان بوده‌اند، با ما دارند.

مسجد جامعي گفت: ماجراهای تلخی که در افغانستان اتفاق افتاد و همچنان ادامه دارد مصداق اين قول فردوسی است: زیان کسان از پی سود خویش/ بجویند و دین اندر آرند پیش

وي اضافه كرد: به نام دین در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان دختران نوجوان با وضعي فجیع و به بدترین شکل کشته شدند كه این اتفاق بسیار تلخی است؛ البته ما در ابراز همدردي با مردم افغانستان اقداماتی را انجام داده‌ایم اما به نظر من، اينها کارهای معمولی بوده است.

وي خطاب به ابراهيم اميني، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران كه اداره جلسه را به عهده داشت گفت: می‌خواهم شما یا آقای هاشمی با شهردار کابل يا مدیریت شهری کابل تماس بگیرید و مراتب تسلیت مردم تهران را به آنها برسانید و اعلام كنيد كه اگر کاری از ما بر می‌آید انجام دهیم؛ آقای شهردار که با مديران کلان شهرهای اروپایی‌ در تماس هستند.

مسجدجامعي گفت: با توجه به جایگاه مردمی شورا و اینکه این همسایگی دیرین در تهران امروز هم بسیار نقش دارد و اگر افغانستانی‌ها در ایران نباشند با کمبودهای زیادی روبه رو هستیم و با وجود اینکه آنها با و ما با آنها مهربان هستیم، در این قضیه واکنش جدی و پسندیده از سوی مدیریت شهری برای همدردی با مردم مظلوم و ستمدیده افغانستان صورت نگرفته است.

وي افزود: ما به شهرداران اروپايي رهنمود می‌دهیم و رهنمود می‌گیریم اما برای افغانستانی‌ها که همسایه ما هم هستند هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است.

 

همدردي با مردم غزه

مسجدجامعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وقايع و درگيري‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي گفت خطاب به مدير جلسه شورا گفت: موضوع دیگر درباره غزه است؛ به هر حال آنها با دشمن مشترک ما در حال جنگ هستند و من خواهشمندم شما از طرف مردم و شورای شهر تهران با آنها تماس گرفته و ابراز همدردی با آنها داشته باشید.

وي افزود: خاطرم هست در سالی که مسئولیت اداره جلسات بر عهده من بود اتفاق مشابهی افتاد كه در آن زمان تلاش‌های بیشتری در اين زمينه صورت گرفت؛ به نظرم شورای شهر بايد کم کاری همکاران در بخش‌های مدیریت اجرایی را جبران کند.

مسجدجامعي بار ديگر خطاب به اميني گفت: مي‌خواهم جنابعالی یا آقای هاشمی به عنوان شورای شهر تهران و از طریق ارتباطی که برقرار می‌کنید هم تسلیت بگویید و هم اگر امکان داشت و زمینه فراهم بود مساعدت و یا کاری برای آنها انجام دهیم؛ این به نوعی همدلی و همکاری است با کسانی که با ما تاریخ مشترک داشته‌اند و یا امروز با دشمن مشترک ما مبارزه می‌کنند.

15-294

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: