• سه شنبه ٢٨ ارديبهشت ١٤٠٠-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٥١
تحقق وعده سخنگوی شورای شهر تهران:

شهرداری به لایحه عبور ايمن شهروندان از پل هاي عابر پياده شهر تهران ملزم شد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» در توضیح  طرح الزام به لایحه عبور ايمن شهروندان از پل هاي عابر پياده شهر تهران، اظهار داشت: این طرح بر اساس مجموعه ای از بررسی ها، مشاهدات و گزارش هایی که در رابطه با ناامنی و ناایمنی پلهای عابر پیاده داشتیم به پیشنهاد اولیه کمیته معماری و طرح های شهری و ارسال به دو کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل تهیه و به صحن شورای شهر ارسال شده ارایه شده است.
 
وی گفت: در شهر تهران ۸۶۱ پل عابر پیاده وجود دارد که گزارش های مردمی و کارشناسی متعددی درباره شرایط نامناسب تعداد قابل توجهی از این پل ها برای تردد زنان، کودکان، توان یابان و دسترس ناپذیری آنها برای بسیاری از گروه‌ها دریافت کرده ایم.
 
اعطا ادامه داد: همچنین  گزارش های از شیوه نصب تابلوهای تبلیغاتی که موجب اشکالاتی در ایمنی و امنیت عبور و مرور شده بود، دریافت شد.
 
وی تاکید کرد: جمع‌بندی این گزارش‌ها این بود که نیاز هست مصوبه جامعی برای تدوین ضوابطی با رویکرد ایمن سازی و امن سازی این پل ها داشته باشیم.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه آسیب شناسی مفصلی در خصوص انجام شده است تاکید کرد: حدود سه ماه بررسی میدانی و گزارش گیری از  معاونت حمل و نقل و عمران و سازمان زیباسازی شهر تهران منجر به ارائه این طرح شده است.
 
به گفته وی، طرح الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل‌های عابر پیاده، یک ماده واحده شامل ۵ بند و سه تبصره دارد و از جمله ویژگی های موثر این طرح ایجاد سیستم نظارت در پایش، وضعیت استقرار، تعمیر و نگهداری برای ثبت گزارش‌های مردمی می باشد.
 
وی از اعضای شورای شهر خواست به این طرح که یکی از دستاوردهای مهم این دوره از مدیریت شهری است، رای دهند.
7-295

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: