• سه شنبه ٢٨ ارديبهشت ١٤٠٠-١٧:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٦٢
مسجدجامعی در مخالفت با مجوز ساخت هتل کوهستان:

می‌گویند «ام‌القرا» هتل می‌خواهد؛ اما نیاز «ام‌القرا» رضایت شهروندان است

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با لایحه مجوز به شهرداری تهران در خصوص پروژه هتل کوهستان گفت: مشکل تهران و گردشگری ما هتل نیست و پایتخت از این حیث خیلی چیزهای دیگر کم دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت با بیان این مطلب گفت: نمی‌دانم چرا در آخر دوره یک باره این قدر به فکر  پروژه‌های سرمایه‌گذاری افتاده‌ایم؟ جلسات پیش چند مورد مطرح شد و الان هم یک پروژه جدید سرمایه‌گذاری دیگر به صحن آورده‌ایم؛ این بار مجوز اعطای زمین، آن دفعه مجوز اعطا ساختمان؛ نمی‌دانم برنامه بعدی چیست؟

وی با بیان اینکه چهار سال است که ما حرف‌های اساسی می‌زنیم و نباید کاری کنیم که آخر دوره بگویند اینها همه مثل هم بوده اند و چیز دیگری گفتند و جور دیگری شد، افزود:  احساس می‌کنم آخر دوره داریم مجوزهایی از این قبیل زیاد می‌دهیم؛ شهر هتل ندارد، بله؛ ولی خیلی چیزهای دیگر هم ندارد؛ مگر ما مسئول هتل هستیم؟

مسجدجامعی گفت: چرا نمی‌رویم بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری را که یک بخش قلب دارد و سال‌هاست نیمه‌کاره مانده و در آن منطقه هیچ امکاناتی ندارد کامل نمی‌کنیم؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: چگونه است که در یک منطقه پرتراکمی مثل اطراف همین هتل پیشنهادی که  مردم آنجا جایی برای نفس کشیدن ندارد یک دفعه به ذهنمان رسیده در این فضای مشجر و وسیع بیایم و هتل بزنیم؟

مسجدجامعی گفت: یاد طرح هتل در کنار خیابان ایران زمین می‌افتم؛ آن هم به همین صورت بود که مجوز دادند و سالهاست گود آن رها شده است. آخر کدام سرمایه‌گذاری در زمان کمی که ما داریم و شورای پنجم درحال اتمام است و دولت هم روزهای آخر خود را می‌گذراند چنین کار بزرگی را قبول می‌کند؟

وی با طرح این پرسش از شهرداری که این مجوزهای ما به چه درد شما می‌خورد، گفت: این مجوزی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه هزار و یک شهر دادیم  و در شورای سوم 14 عضو از 15 عضو شورا آن را امضا کردند، چند هتل هم داشت؛ آخرش این شد که همه می‌دانیم.

مسجدجامعی افزود: ما به عنوا ن مدیریت شهری باید محرک سرمایه گذاری باشیم نه اینکه خودمان سرمایه شهر را بگذاریم.

وی در ادامه تصریح کرد: من سال‌هایی در بحث گردشگری هم درگیر بودم و مسوولیت داشتم؛ پرسشم این است که واقعا فکر می‌کنید مشکل گردشگری ما هتل است؟ نه هتل نیست؛ ما چیزهای خیلی مهم‌تر را کم داریم؛ مشکل در این جا  ارتباطات تجاری و مسافری و ویزا و زیرساخت‌های دیگر است که آنها را کم داریم و مانع توسعه گردشگری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تجربه دادن این مجوزها با این ابهامات که در گزارش کمیسیون مشترک وجود دارد، خیلی چیزها را زیر سوال می برد؛ حالا این یکی دو مجوز را هم ندهیم و بگذاریم بعدی‌ها سر فرصت تصمیم بگیرند، به جایی آسیب نمی‌زند.

وی افزود: خواهش بعدی من هم از کمیسیون برنامه و بودجه این است که اینقدر شتاب نداشته باشد که پشت سر هم چنین طرح ها و لوایحی را به صحن بیاورد؛ آن هم مواردی که در تمام این سال‌ها مغفول مانده است. مسجدجامعی با اشاره به سخنان افرادی که می‌گفتند «تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام هتل 5 ستاره کم دارد، گفت: مهمترین مساله ام‌القرا هتل نیست؛ رضایت شهروندان است.

وی در پایان گفت: می‌توانید در آن زمین یک شهر بازی درست کنید یا یک فضای عمومی یا یک فضای گفتگو درست کنید؛ این چیست که اینقدر غرق پول و درآمد شدیم و همه سرمایه‌ها را با پول می‌سنجیم؛ آن هم وقتی که شعارهای ما امثال «شهر نفروشی»، «جلوگیری از بلند مرتبه‌سازی»، «حفظ محیط زیست» و «تهران؛ شهری برای همه» است.

15-295

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: